Jag kan ju rekommendera Tacs hemsida, jag har tagit hem en Pontiac Trans am cab(2000) från USA och fick hem den för en månad sen. Dock är den inte köpt från Ebay utan det finns andra annonsidor att leta bil på också.
Tänk på att bilen direkt efter köpet ska fraktas till shipping företaget, det finns dom som tittar upp bilen åt dej men dom vill förstås ha betalt, sen får du betala frakt, sen ska kostnaden för bilen och frakten räknas samman och tullas, sen blir de moms på allting. Sen i sverige vill du kanske frakta hem den med lastbil, sen ska du köpa bullerintyg och bygga om lysena för regbesiktningen, som i sin tur också kostar pengar. Sen tillkommer en del annat också men det är en anledning till de bilar som finns i Sverige kostar det dom gör, det är inte superbilligt att importera själv alla gånger.
Kom ihåg att kolla upp bilen du köper via carfax så ser du historiken över bilen.
Kul att du vill ha en Trans am, det är inte lika mycket "dussinbil" som Corvetter, inte för att Corvetten är en dussinbil men ändå, t.ex. av den årsmodell jag har så var årproduktionen av Trans am cabbar 783st medan de gjordes lite drygt 13000 Corvette c5 cabbar

Senast redigerat av Niklasw (10 januari 2008)
Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil