Insprutsrör Golf 2 gti 16v -87

Jokk3
11 januari 2008 · 377 Inlägg

Tjena, har ett "problem" med mina Insprutsrör på Min golf 2 gti 16v -87a.
Det är nämligen så att alla sitter ganska löst, så man kan röra dom upp och ner. skall detta gå ?  hmm blir lite skraj när det händer sånt.
sen en sak till, vi motortvättade golfen och innan gick den jätte bra. sen efter motortvätten så gick golfen konstigt, den lixom ryckte när man låg i 70 på 3an till 5ans växel.
är det ngt vanligt fenomen ?

Mvh // Jokk3

BMW 318d E91 "M-sport" (2010)
ThomasH_gg
11 januari 2008 · 48 Inlägg

Inspruts rören? Menar du spridarna. Om det är dom du menar så är det att o-ringarna m.m som håller i spridarna i insuget som är slitna.
Allt finns att köpa på vag för en ganska dyr peng tyvär. dom ska inte sitta för löst för då bör du byta ut dom.

Är bara att dra upp spridarna(dra rakt upp) och byta o.ringarna och ta en stor insekts och skruva ur styrningen och byta, tar inte så läng tid och är ganska lätt

Corrado 1.8t -89
Corrado G60 -90
Golf Vr6 - 92
Vento Gl - 92
Jokk3
11 januari 2008 · 377 Inlägg

Mr_Player skrev:
Inspruts rören? Menar du spridarna. Om det är dom du menar så är det att o-ringarna m.m som håller i spridarna i insuget som är slitna.
Allt finns att köpa på vag för en ganska dyr peng tyvär. dom ska inte sitta för löst för då bör du byta ut dom.

Är bara att dra upp spridarna(dra rakt upp) och byta o.ringarna och ta en stor insekts och skruva ur styrningen och byta, tar inte så läng tid och är ganska lätt

kan lägga upp en bild, http://img218.imageshack.us/img218/4839/insprutpf5.jpg

det inringade röda rören går att dra upp och ner en liten bit, är det oringarna i spridarna som orsakar detta?

Mvh // Jokk3

BMW 318d E91 "M-sport" (2010)
ThomasH_gg
11 januari 2008 · 48 Inlägg

Ja det är mekaniska spridarna. Och det är bara att börja med att byta ut o-ringarna men du borde byta ut styrningarna som sitter utanför spridarna och som skruvas ut medans speridarna är bara att ta i och dra ur. Men dom går att röra lite på alla 16v motorer jag har pilat med så om bilen går bra så är det nog ingen fara.

Corrado 1.8t -89
Corrado G60 -90
Golf Vr6 - 92
Vento Gl - 92
Jokk3
11 januari 2008 · 377 Inlägg

Tack för svaret.

sen en sak till.

vi motortvättade golfen och innan gick den jätte bra. sen efter motortvätten så gick golfen konstigt, den lixom ryckte när man låg i 70 på 3an till 5ans växel.
är det ngt vanligt fenomen efter motortvätt?

hoppas på svar fortast möjligt.

Mvh // Jokk3

BMW 318d E91 "M-sport" (2010)
wimhed
12 januari 2008 · 510 Inlägg

Jokk3 skrev:
Tack för svaret.

sen en sak till.

vi motortvättade golfen och innan gick den jätte bra. sen efter motortvätten så gick golfen konstigt, den lixom ryckte när man låg i 70 på 3an till 5ans växel.
är det ngt vanligt fenomen efter motortvätt?

hoppas på svar fortast möjligt.

Mvh // Jokk3

Kolla alla tänddelar mm smile .. Motortvättade min gammla golf II cl .. Och då fuckade sig tändkablarna .. lät som en traktor när man körde .. Mvh Johan

Opel Vivaro (2011)
Ford F100 (1953)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang