3521
Sök

Clarion bilstereo fungerar inte...

4 Inlägg
13 januari 2008
Trådstartare
#1
För ett par dagar sen var jag tvungen att be en polare om starthjälp och han hade kopplat starthjälps kablarna fel och det blev lite gnistor och starthjälps kabeln brann lite. Men det fixade sig vi bytte ordnigen med kablarna och bilen startade men det som inte startade/fungerade inte var min bilstereo.
Kan gnistorna ha gjort så att stereon slutat fungera? Finns det något man kan göra åt detta?

Jag har en VW Vento.

Tack på förhand!
Senast redigerat av Stockhomie (13 januari 2008)

The Queen
200 Inlägg
13 januari 2008
#2
Det kanske blev kortslutning, testa lämna in cdn till nån bilradiospeciallist så kan de ju kolla på den och kanske veta vad det är för fel på den.

Golf Racing*

21 761 Inlägg
13 januari 2008
#3
Det var nog inte själva gnistorna som gjorde att stereon inte fungerar, det var antagligen felkopplingen som gjorde det. Alltså att plus och minus blev fel.

Har du kollat säkringen till stereon?


Sök