Norr Vs Söder

Fredrik.Gustavsson
14 januari 2008 · 2 123 Inlägg

TheeDude skrev:

Stoorn skrev:
Man måste ju rösta på att norrland är bättre. Det är ju inte så farligt långt till allt, jag har ju bara 2 mil till skolan å 1,5 mil till centrala stan.

Dessutom

*Skönare dialekt
*Riktig vinter=skoter
*Sol dyngnet runt på sommaren
*Isracing banor
*Folk som kan köra i 2cm snö
*Billigare hus
*Frasses

Där sa du något!
Frasses, fyfan vad bra, jag tänkte inte ens på att det bara är vi i norr som har frasses smile

Vi har frasses i både Nyköping(Sillekrog) och så finns det även en nere vid mantorp park.
Så nog finns det frasser här nere också. Finns säkert på fler ställen men dom har jag vart på.

_Spawned_ Maskinförare
14 januari 2008 · 1 163 Inlägg

Overmann skrev:

Sushikockenja skrev:
nuförtiden så finns det nått som kallas flygplan smile det blir ju ungefär lika dyrt som att ta bilen när man ska över den där bron..

Vem fan vill åka flygplan när man kan köra bil? Jag trodde att det här var en sida för bilintresserade! big_smile
Men det är inte bara närheten till kontinenten som jag snackar om. Här nere är ju allt mer koncentrerad (på gott och ont).

_Spawned_ skrev:
Skulle nog vilja säga att det är en vanesak, ungefär som med bilmärken. Det blir lätt att man kör på samma märke som ens föräldrar gör. jag är en av dom som kör samma märke.
Spelar väl ingen roll vad det är för typ av företag, frågan var väl hur mycket dom drog in till stadskassan. Och 75% mer än söder ?! säger inte det en hel del? Det jag tycker är tråkigt. Är att alla pengar man skickar ner till söder, får man en hundskit tillbaka. varför inte fördela ut alla pengarna lika över hela landet. Det om nånting skulle väl bli rättvist, fast om man nu skulle hålla "norrlands pengarna" kvar här uppe. skulle det nog bli jobbigt för dom i södra sverige.

Jag försökte inte på något sätt förminska norrlands bidrag, snarare tvärtom. Men att lägga alla pengar Sverige drar in från sina naturresurser (som kanske mestadels kommer från norrland) på den relativt lilla befolkningen i norr hade knappast varit effektivt eller särskilt rättvist. Bäst för Sverige är väl att lägga pengarna där det gör mest nytta? Då får vi alla mer tillbaka.

Men som det ser ut idag, så går väldigt stor del av alla pengar här ner till söder, visst ni där nere får fina vägar m.m m.m men va fan får vi ?! jobba ännu mer för att få de sämre, nä. Inte skulle det göra mig nått om man behöll pengarna här uppe, då hade norrland varit bra rikt om man går på befolkningen. Och man hade kunnat få det klart bättre här uppe.
Sen är jag vittne till att folk borde ta och läsa på geofrafin mer. Har mött exempel, där dom undrar hur vi jobbar, om det går isbjörnar på gatan osv. och varit fullt seriös :S DET om nånting är dåligt.

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"
Sushikocken Sleeper
14 januari 2008 · 3 084 Inlägg

ghost_boy83 skrev:
glömm inte norrskenet fy fan va vackert tänk att du står på ett fjäll -20 mörkt som fan inte ett enta ljud stjärnklar himmel + norrskenet som speglar sig på den vita snön

apropå norrsken när man bodde i luleå så såg jag ett jävla häftigt ett som lös i massor av färger tror bara jag sett gröna norrsken innan..

Men det norrskenet lös asstarkt i bla lila,grön,röd,rosa och rörde sig som i en vattenström.

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
intemartin
14 januari 2008 · 13 Inlägg

Hur kommer det sig att på alla forum man är på så ska det skojar med skåningar (för övrigt den överlägsna rasen:))
måste vara avensjukan att detta är en så expansiv region med framtiden för sig sen bor där ju faktisk 1.2miljoner människor

endast pgr av kärleken som jag emigrerade till Halland, men det är smidigt så man kan övervaka gränsen så de inte släpper in vad som helst uppifråntongue

nä skämt åsido man har väl det bäst där man trivs. och norrland är ju så himla vackert tycker jag samma om skåne på sommaren.
men det finns ju en nackdel med norra sverige och det är ju mkt enkelt, avstånden sad
och nu när det blir dyrare att resa så blir det ju mindre intressant för folk att bo där tyvärr då det inte är nåt fel på vare sig folket eller trakten.

men tycker dock att alla gör sig lustiga på skånska dialekten men skåningar gör sig sällan lustiga på övriga sveriges dialekter (detta är min personliga uppfattning)

TheOneAndOnly Lastbilschafför
14 januari 2008 · 86 Inlägg

Ha en kompis som var söderut en gång...tror de va skåne.
Han fick frågan om vi verkligen bor i iglosar här uppe, de fick en att klia sig i skallen och undra hur insnöade folk kan vara egentligen tongue

Det är hårt att ligga på topp :D
Tega Yrkesförare
14 januari 2008 · 1 073 Inlägg

TheOneAndOnly skrev:
Ha en kompis som var söderut en gång...tror de va skåne.
Han fick frågan om vi verkligen bor i iglosar här uppe, de fick en att klia sig i skallen och undra hur insnöade folk kan vara egentligen tongue

Gör ni inte det??????   tongue

TheOneAndOnly Lastbilschafför
14 januari 2008 · 86 Inlägg

Tega skrev:

TheOneAndOnly skrev:
Ha en kompis som var söderut en gång...tror de va skåne.
Han fick frågan om vi verkligen bor i iglosar här uppe, de fick en att klia sig i skallen och undra hur insnöade folk kan vara egentligen tongue

Gör ni inte det??????   tongue

haha nja inte riktigt, men renar och älgar på gården ha vi....eller iaf på farfars gård som ligger lååååångt ut i skogen med endast två sommarstugor i närheten smile

Lät så roligt när ja jobbade på ikea och några "inhoppare" från ikea söderifrån sa att de skulle gå på restaurang och äta renkött, som att de va nån slags delikatess tongue
Här ha vi ju frysarna fulla med ren -och älgkött smile
Sen är de en extra sport me alla renar ute på vägarna, de e som bra att ha om man blir väldigt less på bilen wink

Det är hårt att ligga på topp :D
C_Nordenstahl -----
15 januari 2008 · 325 Inlägg

Skulle lätt flytta till riktiga norrland! Pitedragstrip! Förresten nån som vet när Midnight Sun-dragracingen är i sommar??????

OPEL
Kirre
15 januari 2008 · 2 122 Inlägg

intemartin skrev:
Hur kommer det sig att på alla forum man är på så ska det skojar med skåningar (för övrigt den överlägsna rasen:))
måste vara avensjukan att detta är en så expansiv region med framtiden för sig sen bor där ju faktisk 1.2miljoner människor

endast pgr av kärleken som jag emigrerade till Halland, men det är smidigt så man kan övervaka gränsen så de inte släpper in vad som helst uppifråntongue

nä skämt åsido man har väl det bäst där man trivs. och norrland är ju så himla vackert tycker jag samma om skåne på sommaren.
men det finns ju en nackdel med norra sverige och det är ju mkt enkelt, avstånden sad
och nu när det blir dyrare att resa så blir det ju mindre intressant för folk att bo där tyvärr då det inte är nåt fel på vare sig folket eller trakten.

men tycker dock att alla gör sig lustiga på skånska dialekten men skåningar gör sig sällan lustiga på övriga sveriges dialekter (detta är min personliga uppfattning)

de är ju för att skåningar inte kan härma nån annan dialekt

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen
Volvo 242 "Gyfen Goes 16V Turbo" (1975)
Volvo 245 "45an" (1990)
Volvo 244 Turbo "Huwen" (1975)
Micke754 Diktator
15 januari 2008 · 433 Inlägg

Sitter finfint mitt i smeten här i Uppsala, Inte för kallt, å inte för varmt, xD Synd dock att vi knappt får nån snö längre.. hmm Köpte vinterbil helt i onödan. sad xD
Ha de

Varför köra sakta när man kan köra fort?
TheeDude
15 januari 2008 · 52 Inlägg

Micke754 skrev:
Sitter finfint mitt i smeten här i Uppsala, Inte för kallt, å inte för varmt, xD Synd dock att vi knappt får nån snö längre.. hmm Köpte vinterbil helt i onödan. sad xD
Ha de

Det var nog klokt ändå att du köpte vinterbil om du tänker på all den där salten.
Fruktansvärda mängder det saltas där.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang