Xenon kit från china?

Germax
18 januari 2008 · 12 086 Inlägg

_Spawned_ skrev:
NEJ NEJ NEJ ! Inge jävla kina skräp... Det håller inte alls lika bra som från te.x ebay (usa)
Jag kör med xenon kitt från staterna nu, provat andra. Det här är det ända som håller.
Och jag betalade ifs mer per paket. men jämför man slutkostnad, när andra byter lampa och jag. så får jag det ändå billigare genom kvaliten.
Och nej du får egentligen inte eftermontera xenon, om du inte har automatisk nivåreglering och massa annan dynga.

Ärlig talat, de va de värsta jag hört.
ALLT (xenonljus) som säljs på ebay är gjort i china.
Typ allt i världen är gjort där =P lr i taiwan, så man är skapligt blåögd om man tror att sakernas är bättre för att de säljs på amerikanska ebay. Vilket mina oxå gjorde.

E-30
18 januari 2008 · 1 050 Inlägg

JapMax skrev:

_Spawned_ skrev:
NEJ NEJ NEJ ! Inge jävla kina skräp... Det håller inte alls lika bra som från te.x ebay (usa)
Jag kör med xenon kitt från staterna nu, provat andra. Det här är det ända som håller.
Och jag betalade ifs mer per paket. men jämför man slutkostnad, när andra byter lampa och jag. så får jag det ändå billigare genom kvaliten.
Och nej du får egentligen inte eftermontera xenon, om du inte har automatisk nivåreglering och massa annan dynga.

Ärlig talat, de va de värsta jag hört.
ALLT (xenonljus) som säljs på ebay är gjort i china.
Typ allt i världen är gjort där =P lr i taiwan, så man är skapligt blåögd om man tror att sakernas är bättre för att de säljs på amerikanska ebay. Vilket mina oxå gjorde.

Det ligger tyvärr mkt sanning i detta uttalande, det mesta görs i China. Det du kan tjäna på är att ej köpa s.k "No Name" produkter.

Alla sätt är bra...utom de dåliga.
BMW E90 LCI 330ix. "E90" (2009)
Germax
18 januari 2008 · 12 086 Inlägg

E-30 skrev:

JapMax skrev:

_Spawned_ skrev:
NEJ NEJ NEJ ! Inge jävla kina skräp... Det håller inte alls lika bra som från te.x ebay (usa)
Jag kör med xenon kitt från staterna nu, provat andra. Det här är det ända som håller.
Och jag betalade ifs mer per paket. men jämför man slutkostnad, när andra byter lampa och jag. så får jag det ändå billigare genom kvaliten.
Och nej du får egentligen inte eftermontera xenon, om du inte har automatisk nivåreglering och massa annan dynga.

Ärlig talat, de va de värsta jag hört.
ALLT (xenonljus) som säljs på ebay är gjort i china.
Typ allt i världen är gjort där =P lr i taiwan, så man är skapligt blåögd om man tror att sakernas är bättre för att de säljs på amerikanska ebay. Vilket mina oxå gjorde.

Det ligger tyvärr mkt sanning i detta uttalande, det mesta görs i China. Det du kan tjäna på är att ej köpa s.k "No Name" produkter.

Ska tilläggas att allt som är gjort i kina är inte skit, men oftast lägger man produktion i kina för  att de gör saker billigt och kvalite inte är prioriterat. Men man får kolla upp för varje produkt vad som är vad. Kläder är ett ypperligt exempel, tror inte jag sätt ett klädesplagg som inte är gjort i kina, taiwan, korea, och ibland sydamerika. Och då är de märkeskläder vi snackar om.

Jag vågar påstå att 99% av det ridetech, stylingbutiken, creatix, osv är gjort i kina. Det jag syftar på i exemplen är alltså de som säljer massa "noname" produkter, allt är kinatillverkat och kinakopior. Funkar kanske bra, beroende på hur höga förväntningar man har. Men någon hög kvalite ska man inte förvänta sig, även fast de sågärna skriver "high quality" på allt tongue

Wanegardh Asgammal medlem.
18 januari 2008 · 2 246 Inlägg

JapMax skrev:

E-30 skrev:

JapMax skrev:

Ärlig talat, de va de värsta jag hört.
ALLT (xenonljus) som säljs på ebay är gjort i china.
Typ allt i världen är gjort där =P lr i taiwan, så man är skapligt blåögd om man tror att sakernas är bättre för att de säljs på amerikanska ebay. Vilket mina oxå gjorde.

Det ligger tyvärr mkt sanning i detta uttalande, det mesta görs i China. Det du kan tjäna på är att ej köpa s.k "No Name" produkter.

Ska tilläggas att allt som är gjort i kina är inte skit, men oftast lägger man produktion i kina för  att de gör saker billigt och kvalite inte är prioriterat. Men man får kolla upp för varje produkt vad som är vad. Kläder är ett ypperligt exempel, tror inte jag sätt ett klädesplagg som inte är gjort i kina, taiwan, korea, och ibland sydamerika. Och då är de märkeskläder vi snackar om.

Jag vågar påstå att 99% av det ridetech, stylingbutiken, creatix, osv är gjort i kina. Det jag syftar på i exemplen är alltså de som säljer massa "noname" produkter, allt är kinatillverkat och kinakopior. Funkar kanske bra, beroende på hur höga förväntningar man har. Men någon hög kvalite ska man inte förvänta sig, även fast de sågärna skriver "high quality" på allt tongue

Håller med dig fullständigt.Då jag jobbar som truckförare på en terminal så ser hur mycket saker som tillverkas i Kina,Taiwan osv.
Det står made in China på 99% av grejorna.Och jag jobbar med allt från tomteluvor till lcd-skärmar.
Vände precis på mitt tangentbord som är microsoft.Made in China står det.

camaro67 Meister
18 januari 2008 · 6 763 Inlägg

JapMax skrev:

E-30 skrev:

JapMax skrev:

Ärlig talat, de va de värsta jag hört.
ALLT (xenonljus) som säljs på ebay är gjort i china.
Typ allt i världen är gjort där =P lr i taiwan, så man är skapligt blåögd om man tror att sakernas är bättre för att de säljs på amerikanska ebay. Vilket mina oxå gjorde.

Det ligger tyvärr mkt sanning i detta uttalande, det mesta görs i China. Det du kan tjäna på är att ej köpa s.k "No Name" produkter.

Ska tilläggas att allt som är gjort i kina är inte skit, men oftast lägger man produktion i kina för  att de gör saker billigt och kvalite inte är prioriterat. Men man får kolla upp för varje produkt vad som är vad. Kläder är ett ypperligt exempel, tror inte jag sätt ett klädesplagg som inte är gjort i kina, taiwan, korea, och ibland sydamerika. Och då är de märkeskläder vi snackar om.

Jag vågar påstå att 99% av det ridetech, stylingbutiken, creatix, osv är gjort i kina. Det jag syftar på i exemplen är alltså de som säljer massa "noname" produkter, allt är kinatillverkat och kinakopior. Funkar kanske bra, beroende på hur höga förväntningar man har. Men någon hög kvalite ska man inte förvänta sig, även fast de sågärna skriver "high quality" på allt tongue

Kläder är ju extremt. När man betalar 350-400 spänn och de står made in China så blir man ju nästan förbannad.. Men jag gör de ändå  mad

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
E-30
18 januari 2008 · 1 050 Inlägg

Inte undra på att företagen lägger tillverkningen till Kina. En högavlönad fabriksarbetare har en månadslön på: 1.600:- (Netto efter skatt.)

Detta innebär en dagsförtjänst på: 53:- per dag. (vid 8 timmars "stenhård" arbetsdag)
Timpenning: 7:- per timma.

Då förstår man vilka "enorma förtjänster" alla företag gör som förlägger tillverkningen till Kina. Det enda det handlar om är att tjäna STORA pengar. Kvaliten kommer i sista hand.

Ca: 50% av alla produkter som importeras från Kina går i retur, p.g.a dåligt utfört arbete samt bristande slutkontroll vid fabriken.
99% av fabriksarbetarna består av unga flickor i 15-20 års åldern. samtliga är vindögda, tror fan att det lätt blir fel då. big_smile

Senast redigerat av E-30 (19 januari 2008)

Alla sätt är bra...utom de dåliga.
BMW E90 LCI 330ix. "E90" (2009)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang