3527
Sök

JBL Basar, bra/dåliga?

1 131 Inlägg
19 januari 2008
Trådstartare
#1
Är Denna bas något att ha JBL GTO1202D?
INFO
12-tumsbas Ny konstruktion där magneten är monterad på insidan av korgen, gör att basarna blir betydligt tunnare. Ventilerat polstycke med förbättrad kylning av magnet och talspole gör att dessa basar tål mycket effekt. Gummiupphängning av membranet gör det stabilt och ger lång slaglängd, för maximal prestanda i din bil.

Bas: 12 tum. Polypropylenmembran. Gummiupphängning. Plåtkorg. 51mm talspole. Impedans 2x2ohm. Känslighet 93dB. Frekvensomfång 23Hz-400Hz. Effekttålighet 1200W max. 300W RMS. Monteringsdjup 129mm. Monteringshål 285mm. Vas 97,8 liter. Fs 23Hz. Qts 0,44. BL 7,7. Lådtips: 33 liters sluten låda. Qtc 0,87. F-3dB 40Hz.


JBL bra grejer? Bättre än rockford?
Kmr spelas med ett Rockford Fosgate Punch 325w steg!

Eller kanske köpa ett likadant steg å dubbla upp ljudet med 2 av dessa basar å 2 Sådana rockford steg?


RM-operatör
667 Inlägg
19 januari 2008
#2
Nja, om det är bättre än Rockford betvivlar jag å det grövsta, men det är ju klart bättre än MDS wink
Nej du kan nog köra med den utan att vara orolig. Om inte annat så måste alltid någon pröva.

Rock on grabben \m/


1 131 Inlägg
19 januari 2008
Trådstartare
#3
ShyGuy skrev:
Nja, om det är bättre än Rockford betvivlar jag å det grövsta, men det är ju klart bättre än MDS wink
Nej du kan nog köra med den utan att vara orolig. Om inte annat så måste alltid någon pröva.

Rock on grabben \m/

Sant! men a, funderar på att importera å det blir juh fan så mkt billigare! smile Frågan är om det e säkert?

Annars blirre ett till rockfordsteg å troligen 2 stycken JBL basar.. smile


RM-operatör
667 Inlägg
19 januari 2008
#4
Rigg0 skrev:
ShyGuy skrev:
Nja, om det är bättre än Rockford betvivlar jag å det grövsta, men det är ju klart bättre än MDS wink
Nej du kan nog köra med den utan att vara orolig. Om inte annat så måste alltid någon pröva.

Rock on grabben \m/

Sant! men a, funderar på att importera å det blir juh fan så mkt billigare! smile Frågan är om det e säkert?

Annars blirre ett till rockfordsteg å troligen 2 stycken JBL basar.. smile

Jodå,det är nog tämligen säkert. Gå via Ebay, där får man rätt fina priser.

http://cgi.ebay.com/NEW-ROCKFORD-FOSGAT … dZViewItem

är bara ett exempel=)

Prisex.

Lanzar MXA 282 i Sverige = Ca 4500:-
Från USA,med frakt, = Ca 2000:-
Senast redigerat av ShyGuy (19 januari 2008)


1 131 Inlägg
19 januari 2008
Trådstartare
#5
ShyGuy skrev:
Rigg0 skrev:
ShyGuy skrev:
Nja, om det är bättre än Rockford betvivlar jag å det grövsta, men det är ju klart bättre än MDS wink
Nej du kan nog köra med den utan att vara orolig. Om inte annat så måste alltid någon pröva.

Rock on grabben \m/

Sant! men a, funderar på att importera å det blir juh fan så mkt billigare! smile Frågan är om det e säkert?

Annars blirre ett till rockfordsteg å troligen 2 stycken JBL basar.. smile

Jodå,det är nog tämligen säkert. Gå via Ebay, där får man rätt fina priser.

http://cgi.ebay.com/NEW-ROCKFORD-FOSGAT … dZViewItem

är bara ett exempel=)

Prisex.

Lanzar MXA 282 i Sverige = Ca 4500:-
Från USA,med frakt, = Ca 2000:-

Ebay vanliga folk, typ som blocket? Checkat på hemsidor, men hittar ingen som skeppar te sverige.. Rockford vill jag ha:)

Så börjar ge upp hoppet.... men men, får la bli Dyr-brl^^



Sök