Hej jag tänkte bara höra hur jag ska göra med delningsfilter. Jag har nämligen ett monosteg som driver min 12" bas. Sen har jag ett par DLS 6,9or som går via stereon nu, sedan nu när pengar kommer ska jag köpa ett 4 kanaligt slutsteg där jag ska koppla in ett par 6,5or och dessa DLS 6,9or som fram/bak/Cupé system(kalla det vad ni vill). Men jag vill inte att dessa högtalare ska spela någon bas, Var får jag tag på rätt delningsfilter (max typ 500 spänn) och hur kopplar jag in delningsfiltret??
Du kanske vill låta 12:an ta hand om subbasen, men jag rekommenderar dig att låta 6.5" och 6x9" att ta hand om midbasen och uppåt. Ska du ha en tweeter också?
| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Hej jag tänkte bara höra hur jag ska göra med delningsfilter. Jag har nämligen ett monosteg som driver min 12" bas. Sen har jag ett par DLS 6,9or som går via stereon nu, sedan nu när pengar kommer ska jag köpa ett 4 kanaligt slutsteg där jag ska koppla in ett par 6,5or och dessa DLS 6,9or som fram/bak/Cupé system(kalla det vad ni vill). Men jag vill inte att dessa högtalare ska spela någon bas, Var får jag tag på rätt delningsfilter (max typ 500 spänn) och hur kopplar jag in delningsfiltret??
Tack på förhand. //Lunkan
Köp ett steg med inbyggda filter. Det sitter i de många steg idag. Du vill ha ett med högpassdelning runt 100hz.
// Gurra BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.