4650
Sök

Ciggkabel?

Volvo ägare
253 Inlägg
20 januari 2008
Trådstartare
#1
Hej

Är det nån som vet om det finns ca 5m förlängskabel till cigguttaget ink 10amp säkring.Har hittat 5m ink 8 amp säkring.


mvh johny

Produktspecialist HBA Fordonsteknik
1 249 Inlägg
20 januari 2008
#2
det e väll bara byta till en 10 amp säkring eller dra en egen under mattorna????


* Voff voff *
11 287 Inlägg
20 januari 2008
#3
elitemodd skrev:
Hej

Är det nån som vet om det finns ca 5m förlängskabel till cigguttaget ink 10amp säkring.Har hittat 5m ink 8 amp säkring.


mvh johny

Törs man fråga vad det är du vill ansluta till cigguttaget som drar mer än 96 watt (vilket 8A säkring klarar)!?

Att sätta i en starkare säkring är ingen bra lösning eftersom säkringen troligen sitter där av en anledning (att inte överbelasta kablarna)!

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

Volvo ägare
253 Inlägg
20 januari 2008
Trådstartare
#4
Brådhis skrev:
elitemodd skrev:
Hej

Är det nån som vet om det finns ca 5m förlängskabel till cigguttaget ink 10amp säkring.Har hittat 5m ink 8 amp säkring.


mvh johny

Törs man fråga vad det är du vill ansluta till cigguttaget som drar mer än 96 watt (vilket 8A säkring klarar)!?

Att sätta i en starkare säkring är ingen bra lösning eftersom säkringen troligen sitter där av en anledning (att inte överbelasta kablarna)!

//Brådhis

ok ja jag ska driva min laptop har nu en kabel som är på10amp,men då kan man gå ner lite:)

21 761 Inlägg
20 januari 2008
#5
Men varför vill du gå ner i säkringsstorlek?
Hur grov kabel har du nu?

Som jag skrev i en annan tråd så räcker 4mm2 kabel garanterat för laptopens strömförbrukning.

Volvo ägare
253 Inlägg
20 januari 2008
Trådstartare
#6
Drönirettab skrev:
Men varför vill du gå ner i säkringsstorlek?
Hur grov kabel har du nu?

Som jag skrev i en annan tråd så räcker 4mm2 kabel garanterat för laptopens strömförbrukning.

1,5mm2 kabel med 8 eller 10 (kom inte ihåg)direkt från batteriet till ett cigguttag.Har funkat mycket länge nu.men nu skall jag sätta den i skuffen istället.Då undrar jag om det finns förlängskabel å köpa???

10 287 Inlägg
20 januari 2008
#7
Vad hände med denna tråd:

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=70640

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Volvo ägare
253 Inlägg
20 januari 2008
Trådstartare
#8
Sharky skrev:
Vad hände med denna tråd:

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=70640

/Göran

Jag jag tänkte mig inte för,ville bara kolla om det fanns färdiga förlängskablar (sorry)

21 761 Inlägg
20 januari 2008
#9
Står det på laptopladdaren hur låg inspänning den arbeta med?

Volvo ägare
253 Inlägg
22 januari 2008
Trådstartare
#10
hej
Hittade den på jula ,den måste ju funka.smile



http://www.garaget.org/gallery/archive/50658/238141_uuvgke.jpg
http://www.garaget.org/gallery/archive/50658/238143_sdw7tz.jpg

* Voff voff *
11 287 Inlägg
22 januari 2008
#11
Spännande att den klarar 120 watt men är avsäkrad för 180 watt...?! tongue

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

21 761 Inlägg
22 januari 2008
#12
Testa så får du se. smile 

Jag själv är dock alltid lite skeptisk till att sätta en förlängningssladd i ett cigguttag eftersom det ibland brukar kunna vara lite dålig kontakt redan där, då kan en förlängningssladd innebära ännu mer dåliga förbindelser.

Men, som sagt, prova.


Sök