4695
Sök

Hjälp med billjud

7 Inlägg
16 januari 2008
Trådstartare
#1
Tjena, big_smile

Behöver hjälp med billjudsinstallation, en ritning vore niice.

Jag har en peugeot 306 XS
och i den ska ja slänga in :

600watt 12" baslåda MDS Dynamic
Slutsteg KENWOOD KAC-6201
3way 6*9 Coaxial speaker 160W  cool

Har alla kablar man ska behöva.

men vilken kabel ska gå till vad hur ska de koplas.

Tacksam för hjälp Mvh Simon Lundgren roll

7 Inlägg
16 januari 2008
Trådstartare
#2
http://simpalainen.bilddagboken.se/   Fredag 11 januari finns bilder på allt

400 Inlägg
16 januari 2008
#3
RCA/Lågnivå kopplas in i stereon och dras bak till slutsteget så längt som möjligt från strömkablar etc.
En remote kabel (vanlig ström/hötalarkabel runt 2-3mm2) från stereon till slutsteget.

Strömkabel + dras från batteriet till slutsteget (med en säkring max 30cm från batteriet)
Jorda så nära slutsteget som möjligt och leta upp bästa jordpunkt.

Vet inte vad för bil...renault clio? ingen aning om de sitter högtalare bak? Antar att du ska ha 6'9orna bak? Och eftersom det är ett monoblock så får du driva 6'9orna med stereon.
Har du inga högtalare bak (kanske inte vill byta ut dom..?) så får du dra högtalarkabel från stereon bak till 6'9orna.

Hoppas de hjälper nått smile

Ride Like You´ve Never Been Hurt

7 Inlägg
16 januari 2008
Trådstartare
#4
peugeot 306 har ja..

Just nu har jag tatt bort allt ljud i bilen.

6*9orna ska vara i bak på hatthylla och dom ska drivas med stereon för jag ska inte köra bas på 6*9.


Har du kanske något tips på vart jag ska dra kablarna utan att dom syns så bra  ? big_smile
Tack för hjälpen CroZZeN

16 197 Inlägg
16 januari 2008
#5
bara riva ur lister,plastkåpor å annat å sen dra allt under mattan.. lågnivån på ensa sidan å strömmen på andra smile

"Testar man inte så får man aldrig veta"

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
16 januari 2008
#6
Du får ej dra + kabel på samma sida som lågnivå kabel. Då får du störningar i basen.
Så ström på ena sidan & lågnivå på andra! Hyvä wink

Btw:  Såg först nu att evilaudio han före mig tongue
Senast redigerat av Children-Of-Bodom (16 januari 2008)

C H E V R O L E T <3

400 Inlägg
16 januari 2008
#7
simpalainen skrev:
peugeot 306 har ja..

Just nu har jag tatt bort allt ljud i bilen.

6*9orna ska vara i bak på hatthylla och dom ska drivas med stereon för jag ska inte köra bas på 6*9.


Har du kanske något tips på vart jag ska dra kablarna utan att dom syns så bra  ? big_smile
Tack för hjälpen CroZZeN

Okej, hade du några högtalare bak original? För då är de bara att ta dom högtalarkablarna smile

Öppna motorhuven och kolla noga om du hittar något hål i torpedväggen som du kan dra strömkabeln igenom. Sen är de som evilaudio skriver, plocka bort trösklar etc. och eventuellt "kåpan" under ratten och/eller handsfacket för att delvis komma åt strömkabeln
och kunna dra lågnivå kablarna.

Hoppas de går bra för dig smile
Släng gärna upp lite bilder big_smile

Ride Like You´ve Never Been Hurt

7 Inlägg
16 januari 2008
Trådstartare
#8
Tack så mycket alla för svaren smile bilder coming up big_smile

7 Inlägg
27 januari 2008
Trådstartare
#9
Nu va bygget klart har lite kablat att gömma bara smile bilder coming up smile


Sök