Bilvändare härjar i Örebro Om du bor kring Örebro och hittar din bil upp och ner ska du inte bli förvånad. Du är inte ensam, skriver Nerikes Allehanda.
Polisen i Örebro har fått in fler rapporter om bilar som välts och hittats liggande på taket.
- Vi misstänker att det handlar om ungdomar som av någon anledningen ser ett nöje i att gå omkring och välta mindre bilar, säger polisens vakthavande befäl Thomas Ginghagen till NA.
Ett par klasskamrater till mig roade sig med sådant när vi gick i högstadiet. Dom repade sönder ett 50-tal bilar också. Det gick bra för dom. Statligt betald semester har dom nu...
| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Örebros kommun får la betala gymmkort till befolkningen nu då så att dom kan vända tillbaks bilen själva när dom kommer ut på morgonen och ska till jobbet. Jäkla idioter asså! Om dom bara visste hur mycke jobb de blir med F-bolag och annat efter en sån grej, utan bil i flera veckor nä fy fan för dom svinen.
det finns konstigt folk. undra hur de själva skulle regara om de en dag kom ut och deras egna bil var vält. då skulle de nog inte tycka det var lika kul längre.
Du kanske skulle vända upp och ner på deras tillvaro.
Det skulle jag nog göra. Ok, jag är väl kanske inte lika stark som när jag vägde över 150kg, men jag väger fortfarande över 100kg, mestadels muskler. Så jag kan både välta bilar och ha sönder saker
| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Ha sönder axlar tex? Frågan är vilka sorts axlar, tolkningsfråga.
Nej, ungdomarna som gör så där använder nog inte insidan av huvudet för fem öre. Precis som tidigare sagts så ställer dessa snorvalpar till med en massa trassel, mycket mer än de anar.
Senast redigerat av Drönirettab (12 februari 2006)