Min corsa bara dog...:(

naddispaddis
27 januari 2008 · 3 Inlägg

Hej!

Jag rullar iväg från jobbet med lite soppa i tanken, kommer på att jag bör tanka, åker ungefär 500 meter och sedan dör bilen i en uppförsbacke. Inget host eller någonting. Tvärdör bara! Jag tror att det är soppatorsk, ringer en polare och fixar bensin. Häller i dunken med 5L men bilen startar inte. Drar runt startmotorn, men drar aldrig igång motorn. Bogsering ner till jobbet och där den nu står. Haft bilen i ett halvår och det har aldrig varit nått problem med den.

Skruvat loss luftfiltret och under där är det blött och luktar bensin. Verkar även vara lite bensin i luftfilterhöljet, i mitten där.
Får ingen gnista från tändstiften.

Kan ingenting om bilar och var på väg att sälja denna, men nu vet jag inte vad jag ska göra. Sälja den som den står nu är ju inge skoj, då får man ju inget för den.

Tips mottages gärna!!!

engolf
27 januari 2008 · 3 235 Inlägg

Kamremabrott?
Nu vet jag inte vilket åt och modell det är, men om det är så att kamaxeln inte dras runt, så står ju också  "vevaxelgivagen" stilla. Kolla upp det.

naddispaddis
28 januari 2008 · 3 Inlägg

Stämmer bra, tack för tips!

skallman
28 januari 2008 · 91 Inlägg

Vad är det för årsmodell och motor?

naddispaddis
28 januari 2008 · 3 Inlägg

1,3 -89

marven
29 januari 2008 · 551 Inlägg

den motorns svagaste del e väl fördelaren. börja me o kolla på den, kadettens fördelare passa också om det e till nån hjälp. kolla bara hur många sladdar det går till den innan du testar eller köper en ny
mvh

You can't B serious, oh K
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang