Varför fejka bilmodell?!

Mack Forum- och sitemoderator
25 januari 2008 · 26 167 Inlägg

http://www.garaget.org/gallery/archive/19631/21746/19631-118850.jpg

..man får se mycket när man delar ut post i krokarna..varför sätta dit ett Saab-emblem
på en Audi..?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Robbin_V90 Elektriker/Montör
25 januari 2008 · 534 Inlägg

AirOne skrev:
http://www.garaget.org/gallery/archive/19631/21746/19631-118850.jpg

..man får se mycket när man delar ut post i krokarna..varför sätta dit ett Saab-emblem
på en Audi..?

Eller en audi grill på en ombygd saab????big_smilebig_smile

Vem fan är "Måtta", och varför skulle jag vilja gasa med honom??
streetpirate87 Mångsysslare
25 januari 2008 · 546 Inlägg

farsans skoda pickup har fått ett av mina bmw märken i fram, då skodas märken har en tendens att ramla bort. men vi har ju en varsin bmw så det beror inte på att han vill ha en bmw:) Är väll mest på skoj och för att jäklas med folk antar jag.

camaro67 Meister
25 januari 2008 · 6 763 Inlägg

URC skrev:

AirOne skrev:
..man får se mycket när man delar ut post i krokarna..varför sätta dit ett Saab-emblem
på en Audi..?  http://www.garaget.org/gallery/archive/ … 118850.jpg

Haha skandal för fan!

Vänta...du har nå skit till höger på grillen *pilla pilla pilla* big_smile

Ja vad gör de där ringarna där? Ta bort big_smile
Finns de någon bil som är mer emblem stylad än BMW 318? Knappast.  Sätta 318 emblem på en M3:a är okej men inte tvärt om. big_smile

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Quantic
25 januari 2008 · 645 Inlägg

Har faktist en gång fått frågan av en kille på färjan mellan Vaxholm o Rindö ifall min gamla S40 som det satt R-emblem på faktist va en äkta R wink

Han sa det att han fundera länge o hans söner satt o peka på bilen ganska länge innan han kom fram o fråga mig. Han hade ju aldrig tidigare sett en S40R. Man får ju ofta uppmärksamhet för emblemen o det är väl det man vill också? big_smile

Har en annan historia också när jag va inne o ville få min S40 värderad av en bilhandlare vid midsommarkransen, han som testa min bil kom fram till mig efter jag testat klart deras Smart ForTwo o prata med mig o då fråga jag va han tyckte om bilen o han svarade citat "Jo den va helt ok, men jag tyckte turbon ladda lite dåligt" varpå jag frågar "vilken turbo?". Min S40 va ju sänkt o hade då 17" fälgar o ett ferrita system o just r-emblemet på o han va helt övertygad om att det va en turbo trots 1.8i spisen under huven big_smile

Pikey
27 januari 2008 · 2 283 Inlägg

Jag ville inte klaga bara frågade varför man gör det?

R.I.P. Michael Jackson!
Martin 9-3 Fisketokig
27 januari 2008 · 2 997 Inlägg

Egentligen vad spelar det för roll.

Folk vill bara att det ska se fetare och vräkigare än vad det hela är.

Samma sak att folk kan låna pengar till dyr ränta på bank eller hos bilfirman att köpa en bil de inte har råd med egentligen.

Sen är det så att folk som inte bryr sig så mycket om bilar eller ens märker att personer försöker göra sin bil vräkigare med R-fälgar och liknande, de är ju inte rätt målgrupp för bilägarna som håller på heller.

Och folk som ser skillnad och vet vad de håller på med tycker ju bara att det är patetiskt och vad är meningen då???

Kommer det upp en bil på garaget som har R-fälgar eller Aerovinge trots att de inte hör hemma där så blir det bottenpoäng. Osmaklig styling.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
Pikey
28 januari 2008 · 2 283 Inlägg

Påtal om detta så såg jag en 318 med M3 märke idag!

Haha trodde fan jag skulle dö av flabb!
Och ja jag kollade upp regnumret.

R.I.P. Michael Jackson!
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
28 januari 2008 · 6 170 Inlägg

AirOne skrev:
http://www.garaget.org/gallery/archive/19631/21746/19631-118850.jpg

..man får se mycket när man delar ut post i krokarna..varför sätta dit ett Saab-emblem
på en Audi..?

Haha, Wannabe!!

Martin 9-3 skrev:
Egentligen vad spelar det för roll.

Folk vill bara att det ska se fetare och vräkigare än vad det hela är.

Samma sak att folk kan låna pengar till dyr ränta på bank eller hos bilfirman att köpa en bil de inte har råd med egentligen.

Sen är det så att folk som inte bryr sig så mycket om bilar eller ens märker att personer försöker göra sin bil vräkigare med R-fälgar och liknande, de är ju inte rätt målgrupp för bilägarna som håller på heller.

Och folk som ser skillnad och vet vad de håller på med tycker ju bara att det är patetiskt och vad är meningen då???

Kommer det upp en bil på garaget som har R-fälgar eller Aerovinge trots att de inte hör hemma där så blir det bottenpoäng. Osmaklig styling.

Vad e det för fel att sätta en Aero-vinge på sin "non-Aero" ??

Den vingen e ju skitsnygg, klart folk vill ha den tongue

Senast redigerat av TBOC_Razor (28 januari 2008)

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
R_fused There is no replacement for displacement
28 januari 2008 · 630 Inlägg

Inte för att jag någonsin skulle sätta ett R-märke på min bil, men det står ju för "Refined", och ändrar man lite så kan den ju vara just det...

Kanelbullen
28 januari 2008 · 1 722 Inlägg

Jag ska då sätta t5 märke på v70.n   roll              roll      big_smile äh om jag ändå nångång skulle orka göra det tongue  eller t4 märke på v40.n  xd

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer
Mercedes 200 "Bettan" (1985)
Volvo XC70 (2015)
Kanelbullen
28 januari 2008 · 1 722 Inlägg

eller ta bort T :ett på v40.n  tongue

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer
Mercedes 200 "Bettan" (1985)
Volvo XC70 (2015)
neckwomen_88
29 januari 2008 ·

den som sätter M3-märke på sin 318 har ju inte alla hästar i hagen - 4:an och 6:an låter ju inte direkt likadant...inte så svårt att avslöja, även utan race

Finns en bmw i linköping som M-dekaler precis överallt i olika storlekar...tvivlar starkt på äktheten tongue

Men däremot, den dag jag har turbokonverterat fanskapet (nån gång i framtiden) då ska det sitta 318iST som emblem, så får folk lite att klura på ^^

Super_Micke Bildrulle
29 januari 2008 · 499 Inlägg

Larvigt att emblemtrimma. Spara ihop pengarna istället för att lägga dom på emblem så kanske man har råd att bygga till sig en kopia in i minsta detalj. Då kan man börja diskutera R/Aero/M emblem.

Men så är det ju kul att pinna ifrån en 855 som emblemtrimmat sig till en 855 T5R.

Sleepers är däremot jobbiga, tror man kör mot en standard Lancer så visar det sig vara en Evo som blivit nerstylad =P

Who needs brakes when you got a horn!?
www.gunroad.se
Kungen-EssE
29 januari 2008 · 993 Inlägg

någon här inne skrev: "det finns bmw med M märke där bak"

svar: ja klart, det finns något som heter M-chasi, då får du ett sån märke redan på bilen när den kommer ut från fabrik.. de skyllnad mellan M3 och ett vanligt M...
kan vara M sport chassi på bilen..


funderar på att sätta 318is på min M3 cab big_smile..

men jag hade HS6 där bak på min S60 T5... HS6 står för HEICO SPORTIV 6, ett känt trimföretag i tyskland, stör ni er på det? tongue

Mercedes CLS 55 AMG V8 Kompressor "Performance Package" (2006)
jocke_gronberg
30 januari 2008 · 4 586 Inlägg

varför ha emblem överhuvudtaget mycket snyggare utan

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang