2771
Sök

Problem med ett shark s795 (slutsteg)

SPC SCR
28 Inlägg
30 januari 2008
Trådstartare
Har steget kopplat på stereon via remoten. Så fort stereon startar så går steget in i säkerhetsläget. mätte upp remoten den låg på 12volt ska det va så?

Här är en bild på steget
http://www.garaget.org/gallery/archive/46611/244153_8a1zzr.jpg
Senast redigerat av jonte_e (30 januari 2008)

SPC: Skaraborgs Performence Club
SCR: Skaraborg Concern Racing

1 058 Inlägg
30 januari 2008
kan bero på dålig jord, plus, eller felaktig last (ohm), eller rent utav kortslutning. kolla över dina kopplingar så dom är okej. berätta vad du har för högtalare och hur du kopplat dom..

om allt detta ser ut att stämma är steget förmodligen trasigt.

PoLoud =D

SPC SCR
28 Inlägg
30 januari 2008
Trådstartare
två ground zero 12" i en bandpass låda. driver 12"erna och 6*9 på steget.
Det har funkat hur bra som helts i tre månader sen när jag var ute en dag så tystnade det bara trodde först att det hade gått en säkring men det hade det inte. jag har kollat alla anslutningar men det är det inte vi har mätt remoten både på stereon och på steget har 12volt ut ifrån stereon på remoten

1 050 Inlägg
30 januari 2008
Som någon skrev tidigare, det vore intressant att få info om hur de olika högtalarna är inkopplade?
Tyvärr, så kopplar många in samtliga högtalare genom att nyssta ihop allt högt-kablage till två kanaler. Undrar just hur det låter? Samt vilken last steget lastas med?

Vart har du köpt SHARK steget? vad har det för specifikationer? Hur många högt & basar har du kopplat in.
Samt det VIKTIGASTE hur har du kopplat allt? big_smile

Alla sätt är bra...utom de dåliga.

16 197 Inlägg
30 januari 2008
vart har du jordat steget å hur grov + kabel?

"Testar man inte så får man aldrig veta"

SPC SCR
28 Inlägg
30 januari 2008
Trådstartare
Jag har gjordat det direkt ner i karossen med en 30mm2 har en lika dan från batteriet till steget.
12" ligger på 4ohm och det är fyrkanaligt 4*550 watt ligger det på. jag kör 12" i 4ohm
Har köpt det på electronetto.se

http://www.garaget.org/gallery/archive/46611/244231_kqav46.jpg
Senast redigerat av jonte_e (30 januari 2008)

Sök