Ja batteriet i Saaben är 2 år och har en CTEK 7000 laddare som jag ännu inte använt.
Har precis kopplat in snabbkontakten för att enkelt kunna ladda / köra starthjälp om det skulle behövas.
Tänkte köra på underhållsladdningen, pulseringen som CTEK ska vara så bra på men samtidigt fick jag motargument av en kille som varnade starkt för att ladda ett relativt nytt batteri när det inte är något krångel med det.
Så jag vet inte hur jag ska göra.
Båda argument låter ju vettigt men om CTEK-laddaren ska vara så bra som det sägs så kan det ju knappast göra annat än nytta?
Har under senare tid åkt mycket, nästan uteslutande 5-7 minuters resor och bilen har fått kallna helt mellan starterna och stereon och extra slutsteget basar ju på endel + helljus.

Så ska jag ge fan i att ladda något till den dagen jag märker av att det behövs eller ska jag motionera upp det med laddaren?
Har även 2 Optimor i skuffen som jag tänkte motionera separat (har skiljerelä så de är inte i kontakt med huvudbatteriet så längen inte bilen är igång) men de får ta emot de västa urtömningarna när det spelas

Misstänker att generatorn kan få tufft att hålla 3 batterier under småresorna på vintern och att en bra och "smart" laddare som får köra sitt underhållningsprogram över natten bara gör gott...
Eller?
mvh /M