5035
Sök

Honda Civic Fälg Frågor!

Hjultomte
1 500 Inlägg
30 januari 2008
Trådstartare
Tjena!
Jag undrar om någon vet va för max tum o bredd på Fälg man kan ha på en Honda Civic -91. E sugen på ett par 18" o undrar om det e någon som kör rundor med 18" på sin civic eller e 17" max? smile

Tänkte ha 215/35/18 vill inte köpa fälgarna o sen se att dom jeflarna inte passar.

MvH Toos

Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!

Meister
6 763 Inlägg
30 januari 2008
Jag tror faktist att de blir snyggare med 17". 18" är för stort på en civic. Men visst går de att ha 18" men de kan bli så att de är en jeep du åker i sen sad

Hjultomte
1 500 Inlägg
30 januari 2008
Trådstartare
camaro67 skrev:
Jag tror faktist att de blir snyggare med 17". 18" är för stort på en civic. Men visst går de att ha 18" men de kan bli så att de är en jeep du åker i sen sad

hahahah big_smile Tror du att det går o svänga med 18". Det som jag e lite rädd för är att dom kommer att dra i allt  som heter saker smile

Har dock orginal höjd på bilen förtillfället men det ska inhandlas sänknings sats någon dag.

Meister
6 763 Inlägg
30 januari 2008
TooS skrev:
camaro67 skrev:

hahahah big_smile Tror du att det går o svänga med 18". Det som jag e lite rädd för är att dom kommer att dra i allt  som heter saker smile

Har dock orginal höjd på bilen förtillfället men det ska inhandlas sänknings sats någon dag.

jag vet faktist inte.. De behöver inte bli så mycke större än 17".  Jag vet inte vad de brukar köra för profil på 17" men kör de 40 så kan du köra 35 på 18" och komma ganska nära samma höjd. Annars får du surfa runt här och titta vad folk har för hjul på sina big_smile

Hjultomte
1 500 Inlägg
30 januari 2008
Trådstartare
camaro67 skrev:
TooS skrev:
camaro67 skrev:

jag vet faktist inte.. De behöver inte bli så mycke större än 17".  Jag vet inte vad de brukar köra för profil på 17" men kör de 40 så kan du köra 35 på 18" och komma ganska nära samma höjd. Annars får du surfa runt här och titta vad folk har för hjul på sina big_smile

okay ska kolla rundor lite senare smile Tackar så mycket.

Sök