5838
Sök

Bränslesytem Nissan-turbodiesel

45 Inlägg
30 januari 2008
Trådstartare
Har problem med att få fram bränsle till spridarna på min diesel... Har inte skruvat något med dessa tidigare, så därför hivar ja ut en tråd här...
Tror att de e vaccum styrd "strypning" på den, men vilken väg tar vaccumet å vart kollar jag om den öppnar osv... Tack!/Johan Gustafsson

190 2,3 16v... Vad mer behöver sägas?!?

45 Inlägg
30 januari 2008
Trådstartare
Jag lyfter upp!! Hoppas nån vet, skulle behöva nån form av svar tills imorgon=/

Smålänning
7 887 Inlägg
30 januari 2008
Vore bra om du angav bil, årsmodell, cylinderantal i alla fall...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

45 Inlägg
30 januari 2008
Trådstartare
Aj då! Missa de=) Det e en 4cyl bluebird turbodiesel, tror att de e en 2,2liter från 85-86 nånstans... vet inget om den egentligen, mer än att den gick dit den står nu, men har stått still i två år nu

3 235 Inlägg
31 januari 2008
På dieslar finns det bränsleavstängningsventil.
Den styrs av tändningslåset om jag inte har fel.
Om den fastnar i öppet läge, då kan man inte stoppa motorn med nyckel. Samma gäller om den fastnar i stängt läge, då kan man inte starta bilen.

Om du har mekanisk pump (alltså den som drivs av kamremmen), så ska den sitta över de rören som går från pumpen till spridarna. Det bör vara bara en kontakt på den...

Om du har elpump, så vet jag inte vad problemet kan vara...

45 Inlägg
31 januari 2008
Trådstartare
jo den biten kan jag... det e vad som styr den delen som är problemet... Det finns igen elventil, så på något sätt måste den ta vaccum  till den styrningen... vet bara inte hur än....

3 235 Inlägg
31 januari 2008
Är det vaccum ventil på din bil?

Hm.,har aldrig sett sådana ventiler, så vet inte hur de fungerar. Hade en äldre diesel förr, och där var en en vanlig magnettventil med bara en kontakt (jord fick ju den från pumpen).

Har du testat att byta ventilen?

Sök