Kanske en dum fråga men jag fråga här för att jag inte vet det hehe.
- Kan jag sätta batteriet på laddning med ljudet inkopplat i bilen? Det är kondensatorn och grejerna jag undrade över så dem inte tar skada och så? Sålänge man inte har det på så skall det inte väl vara några problem eller?
Kan ju plocka av batteriet med men tänkte göra det på lite smidigare/snabbare sätt annars får jag koppla ut kondensatorn och ladda upp den och sådant.
satt på laddaren på bilen nu och laddar den men när jag gjorde det så staratde kondensatorn med? och lyser hela tiden sålänge laddaren sitter på tar man av laddaren så slocknar kondensatorn efter ett tag. Mätte med instrument och kondensatorn visar samma värde som batteriet där framme är kodensatorn på eller vadå? Vet att det är en display på den och den visar hur mkt ström som for igenom men inte säker på de liksom? Kanske kan skada något?
satt på laddaren på bilen nu och laddar den men när jag gjorde det så staratde kondensatorn med? och lyser hela tiden sålänge laddaren sitter på tar man av laddaren så slocknar kondensatorn efter ett tag. Mätte med instrument och kondensatorn visar samma värde som batteriet där framme är kodensatorn på eller vadå? Vet att det är en display på den och den visar hur mkt ström som for igenom men inte säker på de liksom? Kanske kan skada något?
kondensatorn startar ju när det blir en viss spänningsskillnad vilket de blir när du sätter på laddaren, sen stängs den av när de är samma spänning hela tiden, och batteriet håller ju samma spänning hela tiden om du inte rör bilen och inte har nåt på, öppnar du tex bildörren och innebelysningen börjar lysa så startar kondensatorn också. det är iallafall vad jag har fått veta ;P rätta mig om jag har fel
satt på laddaren på bilen nu och laddar den men när jag gjorde det så staratde kondensatorn med? och lyser hela tiden sålänge laddaren sitter på tar man av laddaren så slocknar kondensatorn efter ett tag. Mätte med instrument och kondensatorn visar samma värde som batteriet där framme är kodensatorn på eller vadå? Vet att det är en display på den och den visar hur mkt ström som for igenom men inte säker på de liksom? Kanske kan skada något?
kondensatorn startar ju när det blir en viss spänningsskillnad vilket de blir när du sätter på laddaren, sen stängs den av när de är samma spänning hela tiden, och batteriet håller ju samma spänning hela tiden om du inte rör bilen och inte har nåt på, öppnar du tex bildörren och innebelysningen börjar lysa så startar kondensatorn också. det är iallafall vad jag har fått veta ;P rätta mig om jag har fel
I så fall borde väl kondensatorn även starta när larmet aktiveras.
satt på laddaren på bilen nu och laddar den men när jag gjorde det så staratde kondensatorn med? och lyser hela tiden sålänge laddaren sitter på tar man av laddaren så slocknar kondensatorn efter ett tag. Mätte med instrument och kondensatorn visar samma värde som batteriet där framme är kodensatorn på eller vadå? Vet att det är en display på den och den visar hur mkt ström som for igenom men inte säker på de liksom? Kanske kan skada något?
kondensatorn startar ju när det blir en viss spänningsskillnad vilket de blir när du sätter på laddaren, sen stängs den av när de är samma spänning hela tiden, och batteriet håller ju samma spänning hela tiden om du inte rör bilen och inte har nåt på, öppnar du tex bildörren och innebelysningen börjar lysa så startar kondensatorn också. det är iallafall vad jag har fått veta ;P rätta mig om jag har fel
I så fall borde väl kondensatorn även starta när larmet aktiveras.
ja gör den inte de då? ;Phaha jag kanske har snurrat bort mig helt och hållet ;P har aldrig haft nån kondensator installerad förut så jag vet inte de stog nämligen sådär som jag sa i manualen till min kondensator som jag nyligen införskaffat mig ;P