1850
Sök

Kan jag sätta batteriet på laddning med ljudet inkopplat?

Dann3
27 januari 2008
Trådstartare
Kanske en dum fråga men jag fråga här för att jag inte vet det hehe.

- Kan jag sätta batteriet på laddning med ljudet inkopplat i bilen?
Det är kondensatorn och grejerna jag undrade över så dem inte tar skada och så?
Sålänge man inte har det på så skall det inte väl vara några problem eller?

Kan ju plocka av batteriet med men tänkte göra det på lite smidigare/snabbare sätt annars får jag koppla ut kondensatorn och ladda upp den och sådant.

aja

MVH!

/DANNE

Skyline Stagea Club Sweden
290 Inlägg
27 januari 2008
Det är inget problem...

Before anyone did anything, Elvis did everything...

Dann3
29 januari 2008
Trådstartare
satt på laddaren på bilen nu och laddar den men när jag gjorde det så staratde kondensatorn med? och lyser hela tiden sålänge laddaren sitter på tar man av laddaren så slocknar kondensatorn efter ett tag. Mätte med instrument och kondensatorn visar samma värde som batteriet där framme är kodensatorn på eller vadå? Vet att det är en display på den och den visar hur mkt ström som for igenom men inte säker på de liksom? Kanske kan skada något?

21 761 Inlägg
29 januari 2008
Ska som sagt inte vara några problem.

Vilken typ av laddare har du, en enkel "garageladdare" för typ 300 spänn eller en elektronisk?

Dann3
29 januari 2008
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Ska som sagt inte vara några problem.

Vilken typ av laddare har du, en enkel "garageladdare" för typ 300 spänn eller en elektronisk?

Det är en ny laddare "Elektronisk" som stänger av sig elelr inte mata mer ström när den känner av att batteriet inte går ladda mer och är full laddat.

21 761 Inlägg
29 januari 2008
Då ska det absolut inte vara några bekymmer, ingen risk för att tex laddspänningen blir för hög och då tar elektroniken ingen skada. smile

trucken
563 Inlägg
29 januari 2008
hur tror du alla demobilarklarar lira?? batterier håller inte timvis..

member of team ljudbyggaren, O vaddå dansband e töntigt=)

68 Inlägg
31 januari 2008
Dann3 skrev:
satt på laddaren på bilen nu och laddar den men när jag gjorde det så staratde kondensatorn med? och lyser hela tiden sålänge laddaren sitter på tar man av laddaren så slocknar kondensatorn efter ett tag. Mätte med instrument och kondensatorn visar samma värde som batteriet där framme är kodensatorn på eller vadå? Vet att det är en display på den och den visar hur mkt ström som for igenom men inte säker på de liksom? Kanske kan skada något?

kondensatorn startar ju när det blir en viss spänningsskillnad vilket de blir när du sätter på laddaren, sen stängs den av när de är samma spänning hela tiden, och batteriet håller ju samma spänning hela tiden om du inte rör bilen och inte har nåt på, öppnar du tex bildörren och innebelysningen börjar lysa så startar kondensatorn också.
det är iallafall vad jag har fått veta ;P rätta mig om jag har fel smile

varför laga något som inte är trasigt?

1 050 Inlägg
31 januari 2008
blaobaer skrev:
Dann3 skrev:

kondensatorn startar ju när det blir en viss spänningsskillnad vilket de blir när du sätter på laddaren, sen stängs den av när de är samma spänning hela tiden, och batteriet håller ju samma spänning hela tiden om du inte rör bilen och inte har nåt på, öppnar du tex bildörren och innebelysningen börjar lysa så startar kondensatorn också.

I så fall borde väl kondensatorn även starta när larmet aktiveras. big_smile

Alla sätt är bra...utom de dåliga.

68 Inlägg
31 januari 2008
E-30 skrev:
blaobaer skrev:
Dann3 skrev:

I så fall borde väl kondensatorn även starta när larmet aktiveras. big_smile

ja gör den inte de då? ;Phaha jag kanske har snurrat bort mig helt och hållet ;P har aldrig haft nån kondensator installerad förut så jag vet inte tongue
de stog nämligen sådär som jag sa i manualen till min kondensator som jag nyligen införskaffat mig ;P

68 Inlägg
31 januari 2008
alltså de är bara displayen som startas ;P inte själva kondensatorn xD

Sök