5942
Sök

v70 98a dumpventils info!

1 813 Inlägg
1 februari 2008
Trådstartare
jo jag ska köpa en kompis rör som dumpen sitter på som går rätt över motorn men så har han 850 t5a och jag en v70 2,5T  men det borde ju passa:P

men iaf det var inte det som var det viktigaste utan min motor e orginal och inget gjort "ÄN"
men om man ska montera öppen dump måste man ha dumplock som man monterar då på den gamla dumpen lr hur det funkar lr hur ska man göra??

Åk före du så väntar jag på dig där..!

252 Inlägg
1 februari 2008
Du köper ett dumplock och sätter där original dumpen sitter på turbon.
Om du glor rakt uppifrån ser du den, jävla pill att få bort den men det går wink

Lycka till

1 813 Inlägg
1 februari 2008
Trådstartare
måste man ha dumplock??  kan man inte slänga bort skiten lr nått å bara plugga slangen med en kork? :S

Åk före du så väntar jag på dig där..!

155 Inlägg
1 februari 2008
En kork borde ju gå rätt lätt att ladda bort:P

Jag vill inte skryta, men det är faktiskt jag som är Batman..

272 Inlägg
1 februari 2008
dj_padde skrev:
måste man ha dumplock??  kan man inte slänga bort skiten lr nått å bara plugga slangen med en kork? :S

Det är ingen slang du ska plugga, det är ett lock som ska ersätta org dumpventil, därav dumplock. Men släng du bort skiten om du tror det funkar bättre.

http://www.fartverket.se - Sveriges snabbaste myndighet!

509 Inlägg
1 februari 2008
dj_padde skrev:

Orginaldumpen sitter monterad på turbon så de går inte, går heller inte ha den kvar med pluggad slang för den måste ha mottryck för å hålla tätt vid gaspådrag. Jag körde med både orginaldump å en öppen innan jag fick mitt lock å de funkade bra.
Senast redigerat av Thiger_84 (1 februari 2008)

Volvo-Beroende
289 Inlägg
1 februari 2008
Har ett skaftdel som plug på min ja smile.

Volvo 760 TIC -84 B23ET

Sök