3744
Sök

hur ska bass boost vara?

127 Inlägg
2 februari 2008
Trådstartare
#1
hallå.. ja undrar vad bass boost är till för och hur den ska ställas in. har ett pionner gm 5300t slutsteg och där finns bassboost där det står 0 db 6 db och 12db.. har den på 0 db nu..

hur ska jag ha det inställt och vad är det till för??

volvoraggare
4 776 Inlägg
2 februari 2008
#2
bass boost=bastryck  har du för högt å bassbooster så låter det bara illa utan ha lagom

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

2 911 Inlägg
2 februari 2008
#3
Avslagen

med lem
1 925 Inlägg
2 februari 2008
#4
den ska stå på 0

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

400 Inlägg
2 februari 2008
#5
Egentligen en skitfunktion...fattar itne varför dom ödslar pengar å tid på sån skit big_smile
Den förstärker en viss Hz med vald db boost...
Men många basar har blivit sönderspelade p.g.a av detta....

Ride Like You´ve Never Been Hurt

volvoraggare
4 776 Inlägg
2 februari 2008
#6
basen slår ju i genom med för mycket boost eller har jag fel

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

Körv
3 535 Inlägg
2 februari 2008
#7
samma sak som "loudness" på pioneers HU..

Förstör bara basar..

Truckdriving Man

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
2 februari 2008
#8
På 0. Förstör bara. (kan erkänna att jag andvänder den själv i pulkan ibland när jag skall "impa på tjejerna". Spelar och distar och slår över men känns iafal.. (bryr mig inte om ljudet i den:P)

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

Offroad Racing
3 123 Inlägg
2 februari 2008
#9
Bass boosten kan man väl säga är en volymkontroll som ökar volymen på vissa ljudfrekvenser helt enkelt. Bra om man har dålig volym på ingångssignalen men är annars egentligen inte till nån nytta.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

119 Inlägg
2 februari 2008
#10
Enda gångerna jag har den på är när jag kör med lite"skräp" grejer i biljard rummet! (12volt) Och bara har skräp till skithögtalare kan det funka ibland på några få låtar. Till 96-97 av 100 låtar så låter det skit och basen tar onödigt med stryk om den inte går sönder! Ett väl inljusterat eller hur det stavas, låter flera tusen procent bättre!  Ditt framsystem ska ta det mesta och subbasen ska bara fylla ut det sista dom inte klarar!  Nämner inga namn så jag får skit..........! Men har lyssnat på flera riktigt riktigt bra bilar på tävlingar som knappt ens behövt ha en baslåda! Men dom flesta liksom jag ibland gör älskar bas och tror att man får massa nyfikna folk om man bara spelar bas!  Det som händer är att du blir av med grejerna (inbrott) om du spelar på fel ställen...   
Försök att ställa in det så bra du kan utan att använda boosten.. När du gjort det fråga en lite snällt som du vet är duktig och fråga om han/hon kan ge dig lite tips trix att få det bättre!!   Mvh Robban


329 Inlägg
2 februari 2008
#11
säger som dom andra den ska stå på 0 precis som loudness ska göra..

SM 1 i billjud 2006 ESPL Unlimited, 2007 ESPL Unlimited, Bassrace 139,9
Sm 2 i billjud 2007 Emma Racing och DB-Drag
43st 1á priser 2007 Har tappat räkning på alla 1á priser 2008
www.HerrNilsson.org Team Sound 4Fun www.Essen.Nu

127 Inlägg
3 februari 2008
Trådstartare
#12
jag tackar för alla svar:P känns som om att ja ska ha den på 0tongue

400 Inlägg
3 februari 2008
#13
yellow740 skrev:
Enda gångerna jag har den på är när jag kör med lite"skräp" grejer i biljard rummet! (12volt) Och bara har skräp till skithögtalare kan det funka ibland på några få låtar. Till 96-97 av 100 låtar så låter det skit och basen tar onödigt med stryk om den inte går sönder! Ett väl inljusterat eller hur det stavas, låter flera tusen procent bättre!  Ditt framsystem ska ta det mesta och subbasen ska bara fylla ut det sista dom inte klarar!  Nämner inga namn så jag får skit..........! Men har lyssnat på flera riktigt riktigt bra bilar på tävlingar som knappt ens behövt ha en baslåda! Men dom flesta liksom jag ibland gör älskar bas och tror att man får massa nyfikna folk om man bara spelar bas!  Det som händer är att du blir av med grejerna (inbrott) om du spelar på fel ställen...   
Försök att ställa in det så bra du kan utan att använda boosten.. När du gjort det fråga en lite snällt som du vet är duktig och fråga om han/hon kan ge dig lite tips trix att få det bättre!!   Mvh Robban

Mycket bra svar smile !

Ride Like You´ve Never Been Hurt

Kräsen grafiker
1 775 Inlägg
3 februari 2008
#14
Eller så kör du på det som du själv tycker är bra. På mitt surroundsystem t ex så kör jag med allt på 0, men i bilen o på ipoden så leker jag hej vilt med eqn då ljudet inte är optimalt från början.
Allt finns där av en anledning lixom.

Whine whine!


Sök