4 februari 2008
Trådstartare
Hej, min R5:a började krångla imorses.
Det började med att jag skulle leta upp en signalkälla till min varvräknare som ska i sedan, då gick motorn som den ska, på tomgång i kanske 15 minuter, stängde sedan av, drog lite kablar till kupen men kopplade aldrig in någonting.
30 minuter senare när jag skulle åka iväg startade dne först helt ok, men efter kanske 10 sekunder började den gå tungt som fan, och hackade sig ner till kanske 500 rpm, låg där några sekunder för att sedan dö.
Har försökt starta en del sen dess, ibland får man liv i den, lyckas varva upp till kanske 3000 direkt, men sedan säckar den ihop, går ner till en ~500 rpm igen, för att sedan dö.
Nu går den inte igång alls, den tänder till lite då och då, men den går tungt och ryckigt, och dör kort därefter.
Nån som har nån teori om vad som kan vara fel? Har kollat alla kontakter jag vart i närheten av.
För dem som inte vet hur motorn är, så är det en 1,7:a med insprut, denna har även sportluftfilter (spelar nog ingen roll nu). Har varit ganska trög kall förut, men alltid gått rent.
Tacksam för svar
Braaaaap?