3830
Sök

E30 320im 1986 mod trim.

Y not
221 Inlägg
4 februari 2008
Trådstartare
tja ber om ursäkt om ämnet finns redan men mne..

har en 320im 86a som jag ska ha som lek bil tills 09 då jag bygger om den till ban bil.. å motorn ska bytas... men ännsålänge sitter b20m20 motorn i helt orörd...  undrar om detta är möjligt..

turbo från tilig saab 9000
icn från saab 9000 nyare mod med anslutningarna bakåt..
tubogrenrör eventuelt en egen svetsad svan hals...

kan man köra med detta å 0.5 i ladd utan å lyfta toppen å utan att byta spridare?.. höll på å glömma att ska byta soppa pump till en ställbar .. vilket tryck ska jag ha isf?  uppskattar svar:) då detta blir lite av ett kul projekt för å fördriva lite tid... cool

om detta är helt omöjligt så vad finns för andra möjligheter? tänker på öppet filter extratogrenrör 2.5 hela vägen? jag har ingen större aning.. kanske chip? men ja priser är lite kul å veta oxo då jag ska försöka för en gång skull å inte spränga allt som heter pengavalv.. det är trots allt en 86a... hehe ingen 06 värd 300k..

Everything thats fast. has my name written on it

1 353 Inlägg
4 februari 2008
finns ju klistrad tråd här hur man bygger 325 turbo, borde inte vara så stor skillnad.

och jag tror inte originalspridarna pallar det där heller.
i övrigt så borde det väl fungera, tycker jag.

tror inte ett chip gör särskilt mycket alls på så gammal sugmotor, knappast värt pengarna det kommer kosta iallafall.

There's no replacement for displacement

Y not
221 Inlägg
4 februari 2008
Trådstartare
hehe okaj.. nee jag fått tips från en kille här på garaget om at laddar man 0.5 å den setupen ovan ska det inte vaqra nån större prob med tanke på spridarna.. har ingen aning sj men bra du på pekade det:) tack å kollar inn den tråden du nämnde nu strax:)

176 Inlägg
4 februari 2008
Byt spridare iaf till 535:ans (jag har till salu) helst m5 (jag ska köra 855r 391cc), soppa pumpen behöver du inte byta däremot måste bu byta till en justerbar BTR (bränsletryckregulator) gärna en 1:1.4 eller iaf sätta dit en från 325 (3bar), kl säljer hyfsat billiga grenrör, du måste sätta en oljereutur från turbon till tråget. Olja till plockar du ur oljetryckskontakten, vatten om det behövs plockar du från spjällhus-förvärmningen. Sen skulle jag monterat 535:an LMM...det har jag gjort iaf. Good Luck.

Alla borde få ha en Cossie och en e30 nån gång...

Y not
221 Inlägg
4 februari 2008
Trådstartare
535ans lmm vad gör den för skillnad? byta spridare ser det ut som om jag får göra ja.. men pmar dig ang de du har te salu:P btr har jag en liggandes.. 1:1,4 ska det vara får kolla polarn som har den hos sig. olja til turbon från olje tryckskontakten? vart sitter den och vad behöver jag? oljs från har jag läst att kan sätta i pluggen på tråget? äre möjligt?

Y not
221 Inlägg
4 februari 2008
Trådstartare
Tony_Rene skrev:
535ans lmm vad gör den för skillnad? byta spridare ser det ut som om jag får göra ja.. men pmar dig ang de du har te salu:P btr har jag en liggandes.. 1:1,4 ska det vara får kolla polarn som har den hos sig. olja til turbon från olje tryckskontakten? vart sitter den och vad behöver jag? oljs från har jag läst att kan sätta i pluggen på tråget? äre möjligt?

humm det är en linjär btr som kan ställas 1-6 bar vad skas jag ställa den på då?

Sök