6506
Sök

Förlängde röret till öppet filter...

719 Inlägg
5 februari 2008
Trådstartare
Som det står så förlängde ja röret me en silikonslang ca 10cm på min golf vr6.

Så att ja kunde sänka ner filteret i botten på original boxen. Kändes som mkt av botten draget försvann. Inbillning eller va?

Innan satt filtret direkt på lmm röret sedan förlänge ja från det röret så avståndet till lmm öka men tycker inte detta borde göra nån skillnad? eller.

MVH // Boman

live free, die young.

Utbildad hobbymekare
1 125 Inlägg
5 februari 2008
nä de borde inte göra någon skillnad, tror det e mäst inbildning

VeeDub
319 Inlägg
5 februari 2008
Vad har du för filter. De flesta på marknaden sänker effekten på vr6orna. Bara högkvalitets filter som gäller. K&N o Pipercross är säkra kort.

Annars gör som jag, köp insatsfilter o borra i luftburken. Samma ljud, bättre vrid för mindre pengar!

719 Inlägg
5 februari 2008
Trådstartare
Genuine skrev:
Vad har du för filter. De flesta på marknaden sänker effekten på vr6orna. Bara högkvalitets filter som gäller. K&N o Pipercross är säkra kort.

Annars gör som jag, köp insatsfilter o borra i luftburken. Samma ljud, bättre vrid för mindre pengar!

Har ett HKS Super Power Flow Reloaded det är torrluftfilter så dom är lite snällare mot lmm har ett K&N filter också som ja hade på gamla bilen. HKS filtret bör det inte vara nå fel på då det kostar nästan dubbla mot mitt dubbelkonade K&N filter.

Grejen var att när ja gjorde en förlängning efter lmm så kändes det som ja tappa vrid. hade samma filter hela tiden. Tanken var ju att dippa ner det i botten kåpan på gamla luftburken för att få bättre avskärmning och kallare luft, men det verka som lufttillförsälen minska efter som den kändes slöare.

Antar att du du har slängt i ett K&N insatsfilter eller likanande och borrat hål i övreburken?

MVH /// Boman

live free, die young.

Sök