3815
Sök

Bas/basar som spelar bra i mycket små lådor! tips??

Någon Form Av Proffs
214 Inlägg
5 februari 2008
Trådstartare
Tjabbare!!
Jag letar efter en eller två basar som jag kan ha i en eller två mycket små lådor! spelar ingen roll om det är 2 st 10" eller 2 st 12", kan även tänka mig 4st 8"!
Hade tänkt ersätta min hatthyllan med en baslåda istället, och så ska basarna ligga så konen är riktad mot taket! problemet är att det måste vara en ganska smal och inte alls förstor låda, jag letar därför efter en bas som trivs bra och spelar bra i cirka 10-17 liters låda! någon stans däromkring!
Hoppas ni kan hjälpa mig med något förslag! och om det nu är en väldigt dum idè så får jag väl skrota den direkt! men vill iallafall göra ett försök!!
Så snälla hjälp mig!

Hare bra!

Januari 2007 Försvann 9 Meter Av Skåne!!!

tokfrans
982 Inlägg
5 februari 2008
Jag har hört RE RE 8 i en låda på 7.5 liter slutet och det var en MKT trevlig stund smile

452 Inlägg
5 februari 2008
dragster har en 10" som lirar riktigt bra i 15liter

Bilradiohuset
Din bilstereo butik på nätet

482 Inlägg
5 februari 2008
Skulle vilja rekomendera basar från JL audio har  6" som behöver 5 liter slutenlåda och 8" tror den ville ha 7 lter? de spelar grymt bra garanterar att det räcker med två 6" om du bara vill ha välljud.

just real power
no turbo shit

Någon Form Av Proffs
214 Inlägg
5 februari 2008
Trådstartare
jag uppskattar verkligen all hjälp från er! Tack killar!!!

514 Inlägg
5 februari 2008
Av dom jag lyssnat på så skulle jag oxå förslå JL's 6a har för mig deras 8" i samma serie vill ha 10L slutet. Dock har jag inte lyssnat på den så kan inte uttala mig.

Annars Kenwoods nya platta serie basar.. Lyssnat på 12" och den spelar väldigt tajt och linjärt. Tror dock den behöver kring 20L slutet.

http://images.kenwood.eu/files/products/product_id_743/category_8/original/KFC-WPS1200F_side.jpg
http://www.kenwood.eu/products/car/spea … -WPS1200F/
Senast redigerat av S-Larsson (5 februari 2008)

old volkswagens never die they just get lower

Någon Form Av Proffs
214 Inlägg
5 februari 2008
Trådstartare
Om man nu skulle jämföra JL Audios 6" och deras 8"! tror ni att det är någon större skillnad på dom förutom storleken? ljudmässigt är det väl inte så stor skillnad?

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
5 februari 2008
Open AIR basar annars? behöver ju ingen låda alls, dock vet jag inte alls hur bra sådana basar är...

424 Inlägg
5 februari 2008
Alpine swr-1042 elller 1022 . behöver 17L om jag inte minns fel. och storebror 12 som jag har lirar jävigt skönt i slutet smile

Den Som Ingen Turbo Har, Den Får Åka Utan Bar
Ha de gött !

Sök