3335
Sök

Mottånd till aribag!

1 174 Inlägg
5 februari 2008
Trådstartare
Hejsan!
Funtar på köpa 2 par sportstolar till min opel astra gtc! (fått ett bra erbjudande)

men vet någon om det finns något mostånd till airbags kabeln man kan köpa så man slipper ha airbag lampan lysandes! ???

snabba svar tack tänkte lägga säga till nu om jag ska köpa dem lr inte! Ge gärna en länk vart man kan köpa dom också!

leo_m83
5 februari 2008
ta ut instrument brädar och ta ut airbag lampan. du slipper airbag lampan wink

buffys
5 februari 2008
Mät resistansen i stolen och ersätt med motsvarande motstånd! Enkelt o bra!

324 Inlägg
5 februari 2008
Sådana grejer ska man inte hålla på att exprimentera med. Vet att det finns sk "dummis" (Tror det heter så), som man ersätter airbagen med på passagerarsidan på mondeon. Kanske finns till stolens oxå.
Enklast är att åka till din opel handlare och fråga dom.

Kan kanske även bli ombes om man tar bort aibag.
Senast redigerat av Audikrille (5 februari 2008)

Fiesta XR2 1.6 -87
Focus HGV -99

buffys
5 februari 2008
Audikrille skrev:
Sådana grejer ska man inte hålla på att exprimentera med. Vet att det finns sk "dummis" (Tror det heter så), som man ersätter airbagen med på passagerarsidan på mondeon. Kanske finns till stolens oxå.
Enklast är att åka till din opel handlare och fråga dom.

Kan kanske även bli ombes om man tar bort aibag.

Fullt möjligt att man inte ska hålla på med det, men det lär ju inte vara nåt ovanligt! Antar att alla som har bytt ratt tex inte åker runt med blinkande airbaglampa!? Men vad gäller besiktningens syn på det vet ja inte, de enda jag vet är att de ändrat reglerna o kan inte sätta anmärkning på lysande air-lampa!

Sök