200 mcd gör ingen lycklig, satsa på de högintensiva som ligger mellan 5000-8000 mcd. De "normala" lyser inte upp något mer än sig själva, de blir vita, men lyser inte upp nåt.
Och som föregående skrev, en diod som skall ha 12V funkar inte förrän ca 8-9v då väldigt svagt, och går du upp till en 14 så dör den för alltid. Med andra ord är de känsliga för vilken styrka de får. Skaffa isf ett starterkit från kjell, samt de dioder du vill ha, så får du ett kopplingsschema, samt de motstånd du behöver.
Senast redigerat av DoWahDiddy (3 februari 2008)
Braaaaap?