4198
Sök

bara klickar när jag ska starta bilen låter som något relä som klickar när jag vrider tändningen fult volvo 740

305 Inlägg
8 februari 2008
Trådstartare
#1
Hej som topic lyder så klickar det när jag vrider tändningen fult vid start läge? låter som något relä som klickar. vet inte vad det är och hittar inte felet.. hjälp snälla.

              OBS det låtter inne i kupen volvo 740
Senast redigerat av Gillberg (8 februari 2008)


BMW Power
2 362 Inlägg
8 februari 2008
#2
Gillberg skrev:
Hej som topic lyder så klickar det när jag vrider tändningen fult vid start läge? låter som något relä som klickar. vet inte vad det är och hittar inte felet.. hjälp snälla.

Går bilen igång eller inte?

Kan låta som ett klick när startmotorn ska försöka arbete, men att man inte har någon kräm kvar i batteriet.

BMW, bogsering med wire :/

305 Inlägg
8 februari 2008
Trådstartare
#3
FugitivE skrev:
Gillberg skrev:
Hej som topic lyder så klickar det när jag vrider tändningen fult vid start läge? låter som något relä som klickar. vet inte vad det är och hittar inte felet.. hjälp snälla.

Går bilen igång eller inte?

Kan låta som ett klick när startmotorn ska försöka arbete, men att man inte har någon kräm kvar i batteriet.

när jag koppla in en knapp så gick den igång det låter från kupen.. vet ju hur ett klick från start motorn låter det här var från nått relä det lätt ínne i kupen.


BMW Power
2 362 Inlägg
8 februari 2008
#4
Gillberg skrev:
FugitivE skrev:
Gillberg skrev:
Hej som topic lyder så klickar det när jag vrider tändningen fult vid start läge? låter som något relä som klickar. vet inte vad det är och hittar inte felet.. hjälp snälla.

Går bilen igång eller inte?

Kan låta som ett klick när startmotorn ska försöka arbete, men att man inte har någon kräm kvar i batteriet.

när jag koppla in en knapp så gick den igång det låter från kupen.. vet ju hur ett klick från start motorn låter det här var från nått relä det lätt ínne i kupen.

Går bilen igång eller inte?

Och vad har knappen med tändningen att göra? alltså vad är det för knapp du har kopplat in och vad har den för funktion?.

Edit: såg nu att du skrev att bilen går igång med knapp fast inte på t-låset.
Senast redigerat av FugitivE (8 februari 2008)

BMW, bogsering med wire :/

Yellow bug!
1 640 Inlägg
8 februari 2008
#5
Var är det för bil?

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)

945 Inlägg
8 februari 2008
#6
FugitivE skrev:
Gillberg skrev:
FugitivE skrev:

Går bilen igång eller inte?

Kan låta som ett klick när startmotorn ska försöka arbete, men att man inte har någon kräm kvar i batteriet.

när jag koppla in en knapp så gick den igång det låter från kupen.. vet ju hur ett klick från start motorn låter det här var från nått relä det lätt ínne i kupen.

Går bilen igång eller inte?

Och vad har knappen med tändningen att göra? alltså vad är det för knapp du har kopplat in och vad har den för funktion?.

Jag gissar på att han har kopplat in en startknapp istället för att använda startläget i t-låset.
Kan det vara nåt strul i bottenplattan till t-låset tro?

blinka blått om du vill rejsa!

305 Inlägg
8 februari 2008
Trådstartare
#7
TTTTT skrev:
FugitivE skrev:
Gillberg skrev:
när jag koppla in en knapp så gick den igång det låter från kupen.. vet ju hur ett klick från start motorn låter det här var från nått relä det lätt ínne i kupen.

Går bilen igång eller inte?

Och vad har knappen med tändningen att göra? alltså vad är det för knapp du har kopplat in och vad har den för funktion?.

Jag gissar på att han har kopplat in en startknapp istället för att använda startläget i t-låset.
Kan det vara nåt strul i bottenplattan till t-låset tro?

ska köpa en ny botten platta men har för mig att han som hade den innan hade köpt en  ny och provat:P
men liksom ingen el slås ut ir nått det bara klickar i kupen. låter som om det kommer från främre passargerar sätet. det är en volvo 740.
Senast redigerat av Gillberg (8 februari 2008)



Sök