3274
Sök

problem med toppen b21et

73 Inlägg
15 januari 2008
Trådstartare
tja

jag har fått problem med min bil!

problem nr 1:det blir vakum i toppen, när bilen är igång så går det knappt att lyta på oljepåfyllnads locket pga vakumet! vad kan det vara för fel?

problem nr 2:den har börjat knacka, har lyft på ventilkåpan o där ser allting helt ut misstänker att det är ett vevlager men kan kanske vara något annat?

tacksam för all hjälp!

73 Inlägg
16 januari 2008
Trådstartare
ingen som har något förslag på vad det kan vara?

264 Inlägg
16 januari 2008
de e ju svårt å säga vad de knackande ljudet orsakas av, men kan de inte bara va att du behöver ställa in ventilspelet? de måst ju va mekaniska vippor i din gamla maskin, eller? tongue

73 Inlägg
16 januari 2008
Trådstartare
ja jag tror det, men det jag är mest fundersam över det är vakumet i toppen! där ska ju vara tryck inget vakum:S

264 Inlägg
16 januari 2008
på sugmotorer ska de ju vara vacum, å där går ju vevhusventilationen till insugen så bildas de ju vacum, men jag ha aldrig tänkt på hur de e gjort på turbomaskiner yikes om de möjligtvis e draget till luftfilterboxen kanske? vacum ska det nog vara, men det beror ju på var de suger ifrån sen oxo tongue

73 Inlägg
16 januari 2008
Trådstartare
men ska där vara vakum under ventilkåpan på sugmotorer?jag har min vevhusventilation till insuget, men det är kanske fel?(har själv dragit den dit när jag bytte till öppet filter) för jag hade en som är ganska bra på volvo o kollade på min bil o han hade aldrig varit med om att det var vakum under ventil kåpan:s

Race mekaniker
26 Inlägg
16 januari 2008
de ska inte vara vaakum under ventil kåpen de ska bara vara atmosfärs tryck där(inget tryck o inte vaakum). o du kan ha din vevhus ventilation var du vill på sug sidan. tror du har dålig ventilation. blås alla slangar med LITE tryckluft o se om de hjälper

Four rings to rule them all=)
Audi S4

73 Inlägg
16 januari 2008
Trådstartare
jaja ok, men bilen har börjat knacka också, det kan inte vara någon ventil eller liknande som är kass som gör att det blir vakum?

73 Inlägg
7 februari 2008
Trådstartare
har fortfarande inte listat ut varför där är vakum i toppen, knackandet beror på någon ventil som är kass men jag tycker inte att detta ska göra så att där är vakum under ventil kåpan eller? det är ingen slang ellr liknande som är igensatt har kollat alla slangar....någon som har nått annat förslag?

Avstängd
70 Inlägg
7 februari 2008
knacket kan vara en kolvbult väldigt vanligt på volvo och de kan gå och köra med länge om de inte låter mycket.. men deremot ska du inte ha vevhus ventilationen på in suget då för varja gång du får ladd tryck så kommer de in i vev huset och då kommer tätningar i turbon och pajja inge kul...

gör som ford köp volvo

73 Inlägg
8 februari 2008
Trådstartare
jaja ok får kolla det, nej ja har med hört det nu så numera sitter den ej inkopplad till insuget...men jag har frågat rundor på väldigt många stället och det är ingen som förstår varför där är vakum under ventilkåpan! riktigt konstigt!

73 Inlägg
8 februari 2008
Trådstartare
inegn som har någon ide till varför detta fenomen uppstår?

Sök