6105
Sök

startar knappt och när den väl går så går den nån sek sen dör den??

287 Inlägg
9 februari 2008
Trådstartare
hejhej, igår så monterade jag på en rallyratt i bilen, (monterade inte i tutan då jag behöver en grej så jag kan koppla ström till tutan) men iaf. näj jag fått på ratten så körde jag ut bilen ifrån garaget sen testade jag om ratten var sköönt och det var den, så när jag skulle stänga av den så varvade jag lite på tomgången (inge mycket bara lite små gas) och då dog den helt efter att jag släppt gasen? så testade jag att starta den men den vägra:S så gick jag in för klockan var mycket och tänkte fortsätta imorn.. så idag så testade jag med att starta bilen, och den gick igång men gick hur orent som hälst:S och så fort jag släppte gasen så dog den.. tyckte även att den ryckte lite extra mycket, men är inte säker då jag stod i garaget när jag skulle starta den så garaget vart ganska rökfyllt... men vad tror ni det kan vara för fel på bilen??

mvh

volvo ska de va :)

Beredare
561 Inlägg
9 februari 2008
kiiiimpa skrev:
hejhej, igår så monterade jag på en rallyratt i bilen, (monterade inte i tutan då jag behöver en grej så jag kan koppla ström till tutan) men iaf. näj jag fått på ratten så körde jag ut bilen ifrån garaget sen testade jag om ratten var sköönt och det var den, så när jag skulle stänga av den så varvade jag lite på tomgången (inge mycket bara lite små gas) och då dog den helt efter att jag släppt gasen? så testade jag att starta den men den vägra:S så gick jag in för klockan var mycket och tänkte fortsätta imorn.. så idag så testade jag med att starta bilen, och den gick igång men gick hur orent som hälst:S och så fort jag släppte gasen så dog den.. tyckte även att den ryckte lite extra mycket, men är inte säker då jag stod i garaget när jag skulle starta den så garaget vart ganska rökfyllt... men vad tror ni det kan vara för fel på bilen??

mvh

Säkring som har gått för du monterade ratten??

Vad för bil gäller det????

Mvh Jonas

287 Inlägg
9 februari 2008
Trådstartare
bmw 318i e30 87 årsmodell... kan nog stämma de.. då jag testade lite överallt vart det fanns ström och då testade jag ett relä och då började det surra och hålla på relät.. kan det vara relät som sagt upp sej eller?

Beredare
561 Inlägg
9 februari 2008
kiiiimpa skrev:
bmw 318i e30 87 årsmodell... kan nog stämma de.. då jag testade lite överallt vart det fanns ström och då testade jag ett relä och då började det surra och hålla på relät.. kan det vara relät som sagt upp sej eller?

Men du har kollat säkringarna??

Jag har själv hållt på med ratten engång o då utan att jag visste så hade en säkring gått som gick till flera grejor...

Mvh Jonas

287 Inlägg
9 februari 2008
Trådstartare
nää har inte kollat säkringarna...

287 Inlägg
9 februari 2008
Trådstartare
va en säkring som gått.... så bytte den men den går fortfarande inte 100% tyckter ja.. nå tips om va det kan vara?? Edit: den spottar även lite olja ur avgasröret..
Senast redigerat av kiiiimpa (9 februari 2008)

Beredare
561 Inlägg
9 februari 2008
kiiiimpa skrev:
va en säkring som gått.... så bytte den men den går fortfarande inte 100% tyckter ja.. nå tips om va det kan vara??

Oki.... Det var en bit på vägen.... Då har du isolerat kablarna så de inte kommer åt ngnstans igen...
Annars kan det vara så att det tar en stund innan bilen blir normal.. OM det går så ställ den på tomgång o låt den gå nån minut så elektroniken blir normal och om den hade fått för mkt soppa innan så den förbränner bort de o lägger sej på normal
Senast redigerat av Groggmugg (9 februari 2008)

Mvh Jonas

287 Inlägg
9 februari 2008
Trådstartare
aa lät den stå på tomgång direkt efter jag bytt säkring, i början så var man tvungen att gasa för att den skulle hålla sig igång sen efter ett tag så behövde jag inte gasa lika mycket och tillslut så gick den av sig själv.. så lär jag den stå på tomgång 2-3 min.. sen så gick den hyffsat men spottade olja...

Beredare
561 Inlägg
9 februari 2008
kiiiimpa skrev:
aa lät den stå på tomgång direkt efter jag bytt säkring, i början så var man tvungen att gasa för att den skulle hålla sig igång sen efter ett tag så behövde jag inte gasa lika mycket och tillslut så gick den av sig själv.. så lär jag den stå på tomgång 2-3 min.. sen så gick den hyffsat men spottade olja...

Säker på att det verkligen var olja?? Inte skitigt kondensvatten??

Fungerar bilen nu behöver du nog inte oroa dej....

Mvh Jonas

287 Inlägg
9 februari 2008
Trådstartare
det var svart iaf:P nå mer vet jag inte.. mm den går iaf:P

Beredare
561 Inlägg
9 februari 2008
kiiiimpa skrev:
det var svart iaf:P nå mer vet jag inte.. mm den går iaf:P

Härligt!! wink

Mvh Jonas

287 Inlägg
9 februari 2008
Trådstartare
tack för svarena:) vart till mycket hjälp:)

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
9 februari 2008
kan samma fel uppstå när man inte ens har pillat med ngt? utan att bilen har stått i ngn vecka..
har haft igång den en gång varje vecka, men sist så ville den varken starta (pga batteri) sen när ja väl fått igång den så gick den kass..

(kom på nu när jag skrev att ngn säkring kanske gick när jahöll på med startkablarna?)

bilen är en 318i -93!
Senast redigerat av båge (9 februari 2008)

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

287 Inlägg
9 februari 2008
Trådstartare
aa juste, jag höll även på att ladda batteriet medans jag bytte ratt.. kan hända att säkringen gått då med för både dej och mej...

Sök