4167
Sök

Elfel: Volvo 240

Jajjemen!
1 512 Inlägg
9 februari 2008
Trådstartare
#1
Köpte mig en ny bil för ett tag sen å har upptäckt två fel.
Bilen är en 240 från 86 med förgasarmotor.

Fel nr 1: Vindrutetorkaren funkar bara vissa dagar..? Ibland funkar den å ibland inte.
Jag har testat å koppla in en annan motor, men icke. Sen testade ja lite snabbt med en annan spak, men de hjälpte inte heller. Säkringen är hel. Vad kan de va då? Reläet eller? vart hittar ja det?


Fel nr 2: Alla varningslampor tände sig igår.
Igår när ja körde en sväng så tänkte sig helt plötsligt alla varningslampor, precis som dom gör om man vrider på tändningen till läge två utan att man startar bilen. Men den funkar precis som den ska, vart börjar jag leta?


Tack på förhand!

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
9 februari 2008
#2
fel nr 1: om det bara är intervallen som inte funkar så är det relät
dom andra lägena går på direkt plus:) kolla så kontakten inte är bränd eller oxiderad:)
fel nr 2: kolla så att att generatorn laddar , kolet kan va slut  brukar va det när alla lampor lyser:)

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

21 761 Inlägg
9 februari 2008
#3
På min 240-86 så funkar inte torkarna speciellt bra när det är kallt ute, man får "dutta" på spolningen för att det ska hända något. Men det där problemet verkar lite annorlunda eftersom det inte ens fungerar att byta spak, det kanske är lite glapp i själva säkringen.

Jajjemen!
1 512 Inlägg
9 februari 2008
Trådstartare
#4
Fel nr två löste sig såfort ja öppnade huven..
Remhjulet på veven hade släppt helt tongue tur att skyddsplasten under motorn sitter där, både remhjul å bulten låg där. Så de problemet är iaf ur världen nu.

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
9 februari 2008
#5
Manne skrev:
Fel nr två löste sig såfort ja öppnade huven..
Remhjulet på veven hade släppt helt tongue tur att skyddsplasten under motorn sitter där, både remhjul å bulten låg där. Så de problemet är iaf ur världen nu.

ha ha 230 maskin va:P

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Jajjemen!
1 512 Inlägg
10 februari 2008
Trådstartare
#6
turboforssen skrev:
Manne skrev:
Fel nr två löste sig såfort ja öppnade huven..
Remhjulet på veven hade släppt helt tongue tur att skyddsplasten under motorn sitter där, både remhjul å bulten låg där. Så de problemet är iaf ur världen nu.

ha ha 230 maskin va:P

Stämmer smile


Löste problemet med vindrutetorkaren igårkväll också.
Tog multimetern å mötte om ja hade ström fram till motorn, de hade jag.
De visade sig att den andra motorn jag hade liggande också var trasig.. fick låna kompisens sålänge eftersom hans bil barta står.
Så då var alla problem lösta smile

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
10 februari 2008
#7
Manne skrev:
turboforssen skrev:
Manne skrev:
Fel nr två löste sig såfort ja öppnade huven..
Remhjulet på veven hade släppt helt tongue tur att skyddsplasten under motorn sitter där, både remhjul å bulten låg där. Så de problemet är iaf ur världen nu.

ha ha 230 maskin va:P

Stämmer smile


Löste problemet med vindrutetorkaren igårkväll också.
Tog multimetern å mötte om ja hade ström fram till motorn, de hade jag.
De visade sig att den andra motorn jag hade liggande också var trasig.. fick låna kompisens sålänge eftersom hans bil barta står.
Så då var alla problem lösta smile

härliga att höra att det va så simpla fel tongue då är det ju bara att göra nå roligare av motorn du då:P

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Jajjemen!
1 512 Inlägg
10 februari 2008
Trådstartare
#8
Ja de va gött å bli av med det.
Njaa.. får se vad som händer motormässigt, ska fixa all rost på den först å lacka om den.

Räcker pengarna till å ja råkar snubbla över en motor med en såndär kostig grej på grenröret.. du vet en sån som de går massa rör till? Då är de inte omöjligt att ja slår till roll

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
10 februari 2008
#9
Manne skrev:
Ja de va gött å bli av med det.
Njaa.. får se vad som händer motormässigt, ska fixa all rost på den först å lacka om den.

Räcker pengarna till å ja råkar snubbla över en motor med en såndär kostig grej på grenröret.. du vet en sån som de går massa rör till? Då är de inte omöjligt att ja slår till roll

haha ja du menar en hårfön tongue

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/


Sök