6037
Sök

Laddlampa lyser...

7 Inlägg
10 februari 2008
Trådstartare
Har en Merca 300 CE,igår började div lampor på intrumentbrädan lysa som en julgran,bla laddlampa..abs osv..
När bilen står på tomgång så lyser dom..men om man varvar över 3000 så lyser dom på tagligt svagare...nån som kan guida mig ang detta..lite svag info men så är det..

Reparatör
630 Inlägg
10 februari 2008
ScottRed skrev:
Har en Merca 300 CE,igår började div lampor på intrumentbrädan lysa som en julgran,bla laddlampa..abs osv..
När bilen står på tomgång så lyser dom..men om man varvar över 3000 så lyser dom på tagligt svagare...nån som kan guida mig ang detta..lite svag info men så är det..

troligtvis kolen i generatorn som e på g att ta slut . Köp ny kolhållare/laddrelä så kommer det funka fint skulle jag tro .

7 Inlägg
10 februari 2008
Trådstartare
Generator är ny..bytt 07...så kan det tänkas vara ett relä enbart...och med tanke på att det verkar ladda mer vid mer varvtal så vågar man köra eller?tills relä är bytt och då ev generator.Tack för svaret..mvh scottred

Reparatör
630 Inlägg
10 februari 2008
ScottRed skrev:
Generator är ny..bytt 07...så kan det tänkas vara ett relä enbart...och med tanke på att det verkar ladda mer vid mer varvtal så vågar man köra eller?tills relä är bytt och då ev generator.Tack för svaret..mvh scottred

det sitter troligtvis bosch generator på din bil . En kombinerad laddregulator å kolhållare i ett kostar inte mer än typ 200:- ca . Värt att byta innan du krånglar med mer grejer .

7 Inlägg
10 februari 2008
Trådstartare
Gjorde som ers högehet beodrade..drog till biltema..98:- spänn..2 minuters jobb..nu laddar den så gott så..tack än en gång för att du tog dig tid..mvh Scott

7 Inlägg
10 februari 2008
Trådstartare
Trodde det problemet var löst..inte då...blinkande lampor återkom...fan  vet vad det är..skulle tro att nån stans glappar det nån jordkabel eller nåt....tur jag har en gammal saab 9000 oxå..nej just det..brorsan lånade den förut..vad hände..kopplingen sket sig...Jag älskar verkligen allt som har med bilar att göra nu..ha det gött..Mvh Scott"pissed off"Red...

Sök