5989
Sök

Avgas: Måste man ha mittersta dämparen?

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
12 februari 2008
Trådstartare
Tja alla!

Har en liten fråga till er, har kastat avgasrören under bilen eftersom de va sönderrostade hade säkert suttigt sen -87..
Men rören före katten som grenrör och katten spardes.. nu ska jag fixa nytt avgassytem efter katten utan orginal slutdämparen..
Men de gick på 2 lax me rör och mitten dämparen efter katt hmm

Så om jag fixar ihop ett eget avgasstem  kommer mitten dämparen behövas ändå? på besktningen och så..

Mvh Kim
Senast redigerat av kimpan_90 (12 februari 2008)

1 246 Inlägg
12 februari 2008
Dämparen bak är ju den som oftast tar bort de mest höga ljuden, men en bil får låta ganska mycket, tror att maxljudnivån är 84dB enligt SBP.

Sen beror det ju på vad du ska använda bilen till, ska du bruksa den skulle jag rekomendera slutdämparen, ska du ha den som "hobby" lek och ha kul bil så ska du inte ha slutdämparen.

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
12 februari 2008
Trådstartare
master_lars skrev:
Dämparen bak är ju den som oftast tar bort de mest höga ljuden, men en bil får låta ganska mycket, tror att maxljudnivån är 84dB enligt SBP.

Sen beror det ju på vad du ska använda bilen till, ska du bruksa den skulle jag rekomendera slutdämparen, ska du ha den som "hobby" lek och ha kul bil så ska du inte ha slutdämparen.

Okej, för mercedes är ju en tyst bil tongue den gör ju inte så mycket ljudi från sig, så får nog bli raka rör fram till slutdämparen sen.. får väl mäta innan besiktningen med..

Men tackar för svaret smile
Mvh Kim

Sök