2971
Sök

Ny bil färdig! Äntligen!

1 631 Inlägg
29 juli 2007
Trådstartare
#1
Äntligen spelar min fars SAAB 9000! Denna bil har haft rätt mycket bilstereo i sig under åren, men sällan spelat som den borde... big_smile

Nu har det blivit ändring på det! Lite grejor jag hade liggande är monterat.

I bilen sitter

- Alpine 9855 cd-spelare
- DLS R6A midbas/mellanregister
- DLS UR1 diskanter
- DLS Ultimate passiva filter (nya)
- Phoenix Gold Son of Frank Amp'n Stein slutsteg (wow!)
- JL Audio bas i färdig låda (ny)

Projektet finns här: http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … ;cat=22471 men jag lägger upp ett par bilder även i denna tråd.

Det som återstår är navigatorn (mitt första försök blev ej tillräckligt bra), plastad baslåda och nytt golv i bagaget. Men det får vänta, detta duger fint ett tag!

Hur det låter? Jodå, inte illa. Nu ska det bara tweakas på riktigt också...

Fler bilder kommer efter semestern.

http://www.garaget.org/gallery/archive/19888/22471/19888-123410.jpg
Färdigt resultat, dvs ny bräda och ny a-stolpe. DLS R6A och DLS UR1.

http://www.garaget.org/gallery/archive/19888/22471/19888-123421.jpg
Hyfsat stort steg. 4 kanaler från 90-talets Phoenix Gold i form av Son of Frank Amp'n Stein. Kostade MYCKET pengar då, över 30.000 har jag för mig. Får kolla i nån gammal katalog från HiFi-klubben. Kommer troligtvis att monteras med exponerad undersida senare.

http://www.garaget.org/gallery/archive/19888/22471/19888-123423.jpg
Steget har plexiglas på undersidan.

http://www.garaget.org/gallery/archive/19888/22471/19888-123425.jpg
En JL Audio-bas i färdig låda passar bra här.

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.

tokfrans
982 Inlägg
29 juli 2007
#2
Hur spelar JL basen då? smile!


1 631 Inlägg
29 juli 2007
Trådstartare
#3
k1mm0 skrev:
Hur spelar JL basen då? smile!

Över förväntan! Men så har den ju också hyfsat med effekt nu...

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
30 juli 2007
#4
gurenius skrev:
k1mm0 skrev:
Hur spelar JL basen då? smile!

Över förväntan! Men så har den ju också hyfsat med effekt nu...

MUMS vilket slutsteg! Those were the days wink

mvh Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

2 201 Inlägg
30 juli 2007
#5
ser mycket bra ut

trucken
563 Inlägg
31 juli 2007
#6
ännu ett revligt bygge från våran sm-vinnare=) hörde att du övernattade hostonny häromdagen??
Senast redigerat av apoteket00 (31 juli 2007)

member of team ljudbyggaren, O vaddå dansband e töntigt=)

542 Inlägg
13 februari 2008
#7
Snyggt bygge...

Undrar bara hur det blir med kylningen till steget?
Funderar själv på att bygga upp golvet i min Leon och placera slutstegen under en plexiglas skiva. Har varit med om för många punkteringar för att slänga ur reservdäcket.

www.ljudbyggaren.se
504 Inlägg
13 februari 2008
#8
De därade steget e GODIS !!! Kan tänka mig att det spelar bra i bilen din.....

2009 : 1x12" och ca 1300watt = 142,6 (ESPL Skivan) 2 Första Placeringar
2010 : 153,4 db på Tävling hos Ljudbyggaren i HBG med "Black'n'Blue"
www.ljudbyggaren.se

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
13 februari 2008
#9
Om han har kvar det ja.
Tråden är över ett halvår gammal.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

Meister
6 763 Inlägg
13 februari 2008
#10
John87 skrev:
Om han har kvar det ja.
Tråden är över ett halvår gammal.

Va du stör dig på att folk tar upp gammla trådar. Folk kanske ser något intressant i de


1 631 Inlägg
13 februari 2008
Trådstartare
#11
Visst har jag kvar steget. Fast min egen bil ska ju säljas (detta är min fars) så jag har lite grejor över. Han kan köra på nåt enklare som blivit över.

För hyfsade pengar kan jag tänka mig att släppa det. Typ 5.000:-. Nypris en bra bit över 30.000:-. Skicka PM vid intresse. Helst behåller jag ju det såklart, är ett grymt steg. Gillar det starkt! Men ibland gör sig ekonomin påmind... :-(


Imoberg: Du får hålla koll på temperaturen, eventuellt behövs fläktar.

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.


Sök