2369
Sök

pioneer multimedia problem

43 Inlägg
15 februari 2008
Trådstartare
Hejsan , vet inte hur vanligt det är med pioneer i sverige, men testar att fråga iaf.
Jag har en huvudenhet pioneer AVM-8000R och Cd AVX P7000 CD..
Huvudenheten är kopplad till steg som i sin tur till högtalare.
Problemet jag har är att när jag lyssnar på radio är det inga problem det "dunkar" på men spelar jag cd kommer inget ljud? Låtarna rullar på men knäpptyst, har varit o snurrat i menyerna o mätt på enhet o steg. Hittar inget fel så vore väldigt väldigt tacksam för ideer..

Diesel eller 300++

1 050 Inlägg
15 februari 2008
Hej!

Vill minnas att du har c-buss system till din apparat? Du bör ha kopplat ihop de olika enheterna med C-buss kablar, svarta & blå kontakter. Dessa kablar går tyvärr att sätta fel, då blir det helt tyst. Se till att koppla rätt, så kommer nog ljudet fram ifrån cd:n. Vill minnas att du även måste gå in i menyerna för att tilldela cd:n en plats i systemet. eller om den automatiskt tilldelas en plats på External? I vilket fall så måste kablarna först sitta rätt. Kolla i instruktionsboken. Har du ingen sådan tillhands så finns den att ladda ned från Pioneer.

www.pioneer.se (äldre bruxar) big_smile

Alla sätt är bra...utom de dåliga.

43 Inlägg
15 februari 2008
Trådstartare
Vet inte om den tilldelats plats och det står inget om hur man gör det, kablarna får jag dubbelkolla då, men ser inte hur de kan vara felkopplade...

Diesel eller 300++

1 050 Inlägg
15 februari 2008
Vad händer när du sätter in en cd skiva? står det då "cd-player" i displayen?
I så fall, ser du om cd:n är aktiverad? du kanske först måste trycka på play? på vissa modeller
funkar dessa manövrar enbart via fjärren.

Personligen, så tror jag starkt på att c-bus kablaget sitter bakofram. Du har väl halvstora svarta & blå kontakter som kopplas samman mellan enheterna? Tror att du även bör ha en extern kopplingsbox.
Vet du om allt är komplett..så inga delar saknas? Har det funkat tidigare? wink

Alla sätt är bra...utom de dåliga.

43 Inlägg
15 februari 2008
Trådstartare
Det rullar på o står cd i displayen men inget ljud.. Hittade det i 300:an igår, har inte hunnit titta i bagaget innan haha.. Det är ju en jävla massa kablar mellan cd display o huvudenheten i bagagen, men borde väl vara rätt då tunern o cdn är i samma?

Diesel eller 300++

Sök