Tjena!
Nu är det dags o äntligen byta upp mitt billjud i min T4:a, men jag har lite "problem" med hur jag ska bygga...
Jag vet inte om jag ska bygga baslåda; som innebär förminskat bagageutrymme, problem o komma åt reservhjul och är problem o bygga snyggt...
Eller; Köpa bakhögtalare som spelar låga Hz för o få dunk...
Det jag har idag är följande:
Huvudenhet: SONY CDX-GT616U
Framsystem: Mutant MT505XXXC 5,25or
Bas: Mutant NW1040X
Slutsteg: Mutant MT300.4X
Basen sitter i en hemmabyggd låda i dagsläget som är felbyggd, så antingen bygger jag ny eller så blir den över.
Men stora problemen är iaf, hur jag ska göra. Går det i dagens läge o hitta högtalare som spelar bra rockmusik, dvs med både djupbas o klarbas? Helst inte större än 5,25 för att minimera inverkan på bilen.
Eller ska man försöka få till en baslåda som inte är alltför stor så man kommer åt o lasta bra och kommer åt reservhjulet? Vilket i sig då kommer innebära en jävla massa mätanden och ombyggnader av inredningen...
Ja jag vet jag är kinkig utav mig. Men bilen står på min flickvän och används i dagligt bruk...

Man är ju ingen mästersnickare och har heller aldrig hållit på med plast och sådant, men vill ha det cleant, snyggt o låta bra!

Mvh. Mankan1978
Edit: Självklart är jag tacksam om någon vill hjälpa mig bygga enligt mina "krav" också...