2683
Sök

Lättryck > fulltryck - SAAB

Bilrekonditionerare
453 Inlägg
9 oktober 2007
Trådstartare
Hej!

Tänkte höra med er som vet. Vad beöver jag göra för att få min 2,3ltt 170hk till en fullturbo 200hk? Är det möjligt? Vad ska jag byta/ändra, Styrbox? Magnetventil? Laddtryck? Ja, ni vet säkert bättre än jag. Vad skulle det kosta? Jag menar, det är ingen idé om hoppet upp till steg 1 inte är så stort..

MVH Rikard

MVH Rikard

Smålänning
7 887 Inlägg
9 oktober 2007
Magnetventil och fulltrycksbox. Omdu inte har magnetventil redan, för då räcker det med boxen.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

8 903 Inlägg
9 oktober 2007
En magnetventil köper du lämpligast på Mekonomen 1595:- sen en steg 1 box och vips har du ca 240hk ;-)

Fotograf på tierpidag.se

Maskin Tekniker Atlas Copco
46 Inlägg
9 oktober 2007
http://www.maptun.com/webshop/products. … storder=29

lika bra å punga upp.. kan juh köpa slangar och mv på andra billigare ställen dock..

493 Inlägg
9 oktober 2007
Håller på med detta själv och det du behöver är magnetventil och styrboxen ^^ sen funkar det fint och i alla steg1 så är boxen och magnetventilen med om man hellre vill köpa det men man kan komma över det billigare om man köper delarna försig om man kan sj eller har någon som kan hjölpa en att sätta in delarna.

Bilrekonditionerare
453 Inlägg
9 oktober 2007
Trådstartare
Tackar för alla svar smile Ska kolla upp saken närmare nu!

MVH Rikard

Bilrekonditionerare
453 Inlägg
17 februari 2008
Trådstartare
Återupptar min gamla tråd. Förra gången det begav sig kom annat ivägen och inget blev av, men nu är jag på gång igen. Frågan var ju vilka delar jag behöver för att få en fullturbo ist för min 170hk ltt. Magnetventil och styrbox är solklart.

Nu till ytterligare två funderingar, Saab-experter välkomnas wink
1. Måste jag hitta en box från samma årsmodell? (-95) Tänker på startspärren som fanns från -97?
2. Måste jag ha en box från en bil som ej har värmeplattor? efterssom min inte har det. Är det ngn skillnad?

Tack på förhand!
MVH

MVH Rikard

14 Inlägg
17 februari 2008
Hitta en 200hk box Samma 94-98 som är utan startspärr/tcs/vp, ps: Startspärren "VSS" kom -96.

Angående "VP" så är det ett speciel´t prog för bilar med de, ca:0.2 högre ladd.
Rekomenderar att du hittar en box utan tcs/vss/vp.

Dok finns det folk som kör med boxar/prog för vp, men utan vp. :-)

Mvh/Roberh

Bilrekonditionerare
453 Inlägg
17 februari 2008
Trådstartare
bobban skrev:
Hitta en 200hk box Samma 94-98 som är utan startspärr/tcs/vp, ps: Startspärren "VSS" kom -96.

Angående "VP" så är det ett speciel´t prog för bilar med de, ca:0.2 högre ladd.
Rekomenderar att du hittar en box utan tcs/vss/vp.

Dok finns det folk som kör med boxar/prog för vp, men utan vp. :-)

Mvh/Roberh

Tackar för svar. Det optimala vore med andra ord en 200hk box från 95 utan tcs? Har alla bilar från 96 startspärr? isåfall är det 94-95 som gäller?

MVH Rikard

14 Inlägg
17 februari 2008
T5.5 box 94-98 utan startspär/tcs/värmeplatta skall du ha.

Mvh/Roberth

Sök