Orginal kvitton???

M1ck3G
7 november 2005 · 9 Inlägg

Hejsan!!

Har haft inbrott i bilen i veckan och då tänkte jag höra om de är någon som vet om man måste ha själva orginal kvittot på grejerna eller går de bra med  begagnade kvitton om man säger.  Har köpt begagnat av en polare.

Nån som vet....måste ju ringa försäkringsbolaget NU.

mvh// Micke

Kör du först så väntar jag där framme!!
M1ck3G
7 november 2005 · 9 Inlägg

Snäll nån måste ju veta=?


Måste ju ringa f-bolaget!

Kör du först så väntar jag där framme!!
chrizz Administratör
7 november 2005 · 11 783 Inlägg

M1ck3G skrev:
Snäll nån måste ju veta=?


Måste ju ringa f-bolaget!

Ring försäkringsbolaget och fråga vad du vill veta. Om någon vet så är det dem.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
M1ck3G
7 november 2005 · 9 Inlägg

chrizz skrev:

M1ck3G skrev:
Snäll nån måste ju veta=?


Måste ju ringa f-bolaget!

Ring försäkringsbolaget och fråga vad du vill veta. Om någon vet så är det dem.

Jaa de är ju sant men de känns ju så dumt först ringa dit och fråga om inbrott och sen ringer jag å anmäler att jag blivit av med grejerna som jag nu vart av med. Men dom grejerna har jag ju inge kvitton på, fast har ju köpt dom av polaren så han får ju skriva kvitton om de nu gäller!!??!!??

Kör du först så väntar jag där framme!!
Malmoe SSS -12
7 november 2005 · 3 217 Inlägg

Du måste ha kvittot på när han köpt det... Det hjälper inte dig så mycket om du har kvitto från en kompis, då kan lika gärna jag skriva ner en lista på en massa saker och det hade aldrig funkat.. OM du får originalkvittona av din kompis så ja, möjligtvis!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
Pälle
7 november 2005 · 121 Inlägg

Som sagt, snacka med försäkringsbolaget...
Jag hade inbrott och kunde såklart inte hitta mina kvitton, dock hade jag en fjärrkontroll kvar till stereon, litre olika manualer och originalkartonger. Det räckte för Länsförsäkringar iallafall!

/Pelle

Renjägarn
7 november 2005 · 638 Inlägg

Räcker med vilket kvitto som helst ju? Sålänge det anger priset och när du köpt det. Blir säkert inte värderat lika mycket om det är begagnat dock. Jag har fått igenom en cdspelare som jag köpt begagnat och blev stulen. Hade inget orginalkvitto, bara kvitto från köparen. Kanske är skillnad mellan bolagen?

Sen är det ju inte säkert att du får ut sakerna på försäkringen om du inte har tilläggsförsäkrat dom.

Och sen en sak, varför i hela hvete har du itne anmält det stulet om det är stulet? Är ju ganska ologiskt.

Kommer väl nånting här snart!
timpan_87
7 november 2005 · 781 Inlägg

kan inte rikigt svara på om de går me en kompis kvitto.. men vad ja vet så finns det dom som lyckats med det.. va lite ful å skriv ett kvitto som din polare skriver under å skriv datum från den dagen du köpte de..

de vet ju  inte försäkringsbolaget! sen ringer du till dit bolag å säger som de är att du fåt inbrott å att du har bara kvittorna sen du köpte de av din polare.. men dom kvittorna är ju ex 2 månader gammla.. så kan de funka!

Smoke
7 november 2005 · 692 Inlägg

Osäker på det, men sen finns det en fuling du kan göra... även fast du inte haft grejerna men du har skaffat kvitton, det ska man dock inte prata högt om.

Men som sagt ring och hör med dom ifall det går med ett "privat" kvitto, låter som att det inet ska gå.

bdahl Säljare
7 november 2005 · 341 Inlägg

jag var tvungen att skicka in original kvittona när jag hade inbrott i en bil för typ 5 år sen... kopior gick inte heller utan dom skulle ha kvittot från butiken...

six_killer
7 november 2005 · 2 Inlägg

Gäller det nya saker eller exklusiva och dyra saker så begär dom alltid kvitto i orginal...

fire_wizard Avstängd
19 februari 2006 · 185 Inlägg

räcker med vanliga kvitton, skriv dom på rätt sätt bara, elelr prata med nån som har eget bolag o skriv riktiga fakturor..

Malm3n Fotograf @ Team Insane Racing
19 februari 2006 · 1 781 Inlägg

Gör som jag i fortsättningen:) sätt in alla kvitton i en pärmså vet ni vart kvittona är och kan bevisa varoch närni köpte produkten:D

Team Insane Racing
Renjägarn
19 februari 2006 · 638 Inlägg

M1ck3G skrev:

chrizz skrev:

M1ck3G skrev:
Snäll nån måste ju veta=?


Måste ju ringa f-bolaget!

Ring försäkringsbolaget och fråga vad du vill veta. Om någon vet så är det dem.

Jaa de är ju sant men de känns ju så dumt först ringa dit och fråga om inbrott och sen ringer jag å anmäler att jag blivit av med grejerna som jag nu vart av med. Men dom grejerna har jag ju inge kvitton på, fast har ju köpt dom av polaren så han får ju skriva kvitton om de nu gäller!!??!!??

Jisses du har inte anmält det stulet? Gör man ju på direkten. Försäkringsfrågorna får man ta senare. Du kan ju inte få mer än ett Nej från dom? Anmäl för fan det stulet på direkten, sen tar du och ringer försäkringsbolaget.

Kommer verka mycket skumt om du säger " Ja dom stal grejerna för 6 dar sen, men har inte anmält det ännu " då kommer dom nog börja fundera och neka dig ersättning.

Kommer väl nånting här snart!
fire_wizard Avstängd
19 februari 2006 · 185 Inlägg

man säger ju att det var samma dag man ringde... dummer... oavsett när det var det blev stulet, så blev det stulet sammsa dag man ringer.. smile

mickecorrado Bilplåtslagare
19 februari 2006 · 1 036 Inlägg

fire_wizard skrev:
räcker med vanliga kvitton, skriv dom på rätt sätt bara, elelr prata med nån som har eget bolag o skriv riktiga fakturor..

detta går då inte då de vill se var sakerna kommer ifrån, kan man sälja så har man köpt sakerna med. blir svårt med bokföringen. dom är hårda nu förtiden.
då åker du dit för bedrägeri med.

Enda som gäller är att ha:
orginalkvitto
någon instruktionsbok
eller kartong att visa upp då löser det sig.

Senast redigerat av mickecorrado (19 februari 2006)

Smoke Tires Not Drugs.
fire_wizard Avstängd
20 februari 2006 · 185 Inlägg

mickecorrado skrev:

fire_wizard skrev:
räcker med vanliga kvitton, skriv dom på rätt sätt bara, elelr prata med nån som har eget bolag o skriv riktiga fakturor..

detta går då inte då de vill se var sakerna kommer ifrån, kan man sälja så har man köpt sakerna med. blir svårt med bokföringen. dom är hårda nu förtiden.
då åker du dit för bedrägeri med.

Enda som gäller är att ha:
orginalkvitto
någon instruktionsbok
eller kartong att visa upp då löser det sig.

du har bökförings erfarenhet??
då jag själv är bolagsägare sen länge..
o det är inga som helst problem att bökföra det som en post.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang