3571
Sök

Impact 6715SVC i dubbel uppsättning, ris eller ros?

5 852 Inlägg
17 februari 2008
Trådstartare
#1
Som topic säger. Steg kommer finnas så det räcker och blir över likaså strömförsörjning men hade tänkt köra lite epsl som en viss annan här har lirat wink


Även en annan tanke är att lira 2 st 5712?
Senast redigerat av tujbo (17 februari 2008)

www.Stereospecialisten.se - Nu med fysisk butik i Göteborg

329 Inlägg
17 februari 2008
#2
tujbo skrev:
Som topic säger. Steg kommer finnas så det räcker och blir över likaså strömförsörjning men hade tänkt köra lite epsl som en viss annan här har lirat wink


Även en annan tanke är att lira 2 st 5712?

skulle nog säga att du ska köra med 6716SVC istället dom går det att spela högt med:-)
är det i v70 du ska byggai har precis byggt en låda med dubbla sådana åt min granne och spelar på bra lite lite effekt till basarna bara... låter riktigt bra till musik...

och tycker du ska köra med 15"

vad blir det du ska driva det med?
kan bli tuft i espl i år då det låter som många bilar med mycket basar kommer ut om du inte kommer i ESPL 25 efter som dom har gjort om massa klasser.

här har du en bild hur vi byggde i hans
http://www.garaget.org/gallery/archive/25036/236160_yrh8vy.jpg

SM 1 i billjud 2006 ESPL Unlimited, 2007 ESPL Unlimited, Bassrace 139,9
Sm 2 i billjud 2007 Emma Racing och DB-Drag
43st 1á priser 2007 Har tappat räkning på alla 1á priser 2008
www.HerrNilsson.org Team Sound 4Fun www.Essen.Nu

5 852 Inlägg
18 februari 2008
Trådstartare
#3
ag tänker driva det med vad som behövs, just nu spekulerar ja bara då ja inte vet vad ja ska ha för bil då v70 är såld smile Men tänkte att du skulle svara och du är ju lite påläst i impact. Ja kanske även kan fråga dig vad du tycker om deras 8" kitsystem?

www.Stereospecialisten.se - Nu med fysisk butik i Göteborg

329 Inlägg
18 februari 2008
#4
tujbo skrev:
ag tänker driva det med vad som behövs, just nu spekulerar ja bara då ja inte vet vad ja ska ha för bil då v70 är såld smile Men tänkte att du skulle svara och du är ju lite påläst i impact. Ja kanske även kan fråga dig vad du tycker om deras 8" kitsystem?

ja men kör på 6716 SVC och ett HC 5.50 på varje bas.
har inte prövt några 8" kit men 6½ spelar på bra kör ett hc 250.2 till 2 par 6½.

SM 1 i billjud 2006 ESPL Unlimited, 2007 ESPL Unlimited, Bassrace 139,9
Sm 2 i billjud 2007 Emma Racing och DB-Drag
43st 1á priser 2007 Har tappat räkning på alla 1á priser 2008
www.HerrNilsson.org Team Sound 4Fun www.Essen.Nu

5 852 Inlägg
18 februari 2008
Trådstartare
#5
Men köra högatalarna i 2 ohm är väl ingen kanonidé för ljudkvaliteten?

www.Stereospecialisten.se - Nu med fysisk butik i Göteborg

329 Inlägg
18 februari 2008
#6
tujbo skrev:
Men köra högatalarna i 2 ohm är väl ingen kanonidé för ljudkvaliteten?

jo det är ju två ohms spole så det blir perfekt med ett sådant steg till en bas då lämnar stegen 1800++
och det kommer spela på bra..

SM 1 i billjud 2006 ESPL Unlimited, 2007 ESPL Unlimited, Bassrace 139,9
Sm 2 i billjud 2007 Emma Racing och DB-Drag
43st 1á priser 2007 Har tappat räkning på alla 1á priser 2008
www.HerrNilsson.org Team Sound 4Fun www.Essen.Nu

5 852 Inlägg
18 februari 2008
Trådstartare
#7
Gillar vi , men är fortfarande nyfiken som fasen på 8" kitet?

www.Stereospecialisten.se - Nu med fysisk butik i Göteborg


Sök