5764
Sök

Sierra turbokonvertering.

272 Inlägg
18 februari 2008
Trådstartare
Sitter och trycker på en gammal sierra dohc med vänsterplaserad EFI framifrån sett och funderar på att tilsammans med hjälp från diverse kunnigare håll turbokonvertera denna och behöver därför lite hjälp med länkar till sidor eller eventuellt liknande projekt, har inte lyckats hitta några genom sökning här på gorg så all hjälp är välkommen.

tack på förhand

mvh
niotusen

Sierra-döbel

1 417 Inlägg
18 februari 2008
Till just din bil eller andra turbosierror?
Användaren Pzykko här på Gorg har en rätt intressant grej på g annars, honom kan du fråga om mycket.
Har för mig att JapMax också har ett bygge på gång.
Annars har du alltid Skogeracing.com att fråga. Det inte Micke från skogen kan om det behöver inte du heller kunna tongue

Konsult
1 247 Inlägg
18 februari 2008
Tror nog den här sidan kan hjälpa
Senast redigerat av Tagg3N (18 februari 2008)

12 086 Inlägg
18 februari 2008
Min bil är redan byggd och såld!
Vill du ha tips o hjälp säg bara till, här följer en bild på resultatet!
http://www.garaget.org/gallery/archive/2637/130434_srqsrc.jpg

12 086 Inlägg
18 februari 2008
Tagg3N skrev:
Tror nog den här sidan kan hjälpa

Skogen racing kan tyvärr inget om dohc, men de har säkert lite vettig generell info. jag hämtade insiration därifrån när jag byggde mitt extrasprut.

Volvo-Beroende
289 Inlägg
19 februari 2008
Är inte sierras doch motor klenare än dess 8v?

Volvo 760 TIC -84 B23ET

12 086 Inlägg
19 februari 2008
WolfZap skrev:
Är inte sierras doch motor klenare än dess 8v?

Jo, folk som "vet" hävdar att Pinton är hållbarare. Blocket tex är ju 205, samma som i Cossie RWD så de tål nog mer. Om jag ska säga mitt tror jag inte alls att N9 motorn (dohc) är så mkt sämre, det är bara de att ingen direkt har testat motorn. Den är känd för gångna toppackningar mm. Orginal är ju N9 motorn nått fruktansvärt mkt piggare och roligare än en Pinto.

Fördelen med pinto är att cossieprylar passar rakt i.

Förövrigt är dohcmotorn i Sierra även den 8 ventiler.

272 Inlägg
19 februari 2008
Trådstartare
Tack så hemskt mycket för tipsen, och tack för erbjudandet om tips japmax, såfort jag har fixat ett garage att hyra ett tag ska det börja pillas smile

Sierra-döbel

1 417 Inlägg
19 februari 2008
Visst finns det en scorpiotopp med 16v som passar på sierra-dohcen?
Har för mig jag läst mig till det.. :S

Sök