Vilka högtalare till min VW Crosspolo'08? (8högtalar paketet)

TelgeTimppa
17 februari 2008 · 4 Inlägg

Skulle behöva lite råd inför inhandlingen av nya högtalare till nya bilen.

Orginal högtalarna som sitter i bilen nu låter väldigt burkiga, dåligt mellanregister och nästan total avsaknad av bas. (är VW:s tilläggspaket Cool&Sound med stereo RD-200 tror jag det hette med 8högtalare).

Går i tankar att byta ut högtalarna i framdörrarna och sätta in någon liten baslåda i bagaget, sån där liten tunn aktiv låda av typen Pioneer: TS-WX11A eller GAS BBX-10.
Budgeten för detta bygge är ca.5000kr.

Hoppas på lite tips och råd som sagt.

BilstereoSEX
18 februari 2008 · 210 Inlägg

DavidiaN skrev:
Skulle behöva lite råd inför inhandlingen av nya högtalare till nya bilen.

Orginal högtalarna som sitter i bilen nu låter väldigt burkiga, dåligt mellanregister och nästan total avsaknad av bas. (är VW:s tilläggspaket Cool&Sound med stereo RD-200 tror jag det hette med 8högtalare).

Går i tankar att byta ut högtalarna i framdörrarna och sätta in någon liten baslåda i bagaget, sån där liten tunn aktiv låda av typen Pioneer: TS-WX11A eller GAS BBX-10.
Budgeten för detta bygge är ca.5000kr.

Hoppas på lite tips och råd som sagt.

Hade varit bättre att du hade bett dom att ta ur hela stereopaketet ......o köpt efter marknads stereo i stället !

Du hade garanterat fått mycket bättre ljud för dina pengar !

Skit i  basen  ....köp ett steg o högtalare till bilen !

MVH / B i M

TelgeTimppa
20 februari 2008 · 4 Inlägg

Har beställt adapterplatta till mittkonsollen i förberedande tankar om att byta ut stereon till vanlig 1din storlek. Finns endast diskant, bas, balans och fader inställningar på orginalstereon som sitter i nu, vill kunna ställa in ljudet lite bättre (van vid gamla stereon som jag hade i Golfen, Sony CDX-GT616)

Har även kollat lite på JBL GTO serien till både högtalare och slutsteg, passar min budget.
Måste bara ta reda på vilka dimensioner på högtalare jag kan montera in i dörrarna, står inte så mycket om den här bilen på nätet tyvärr.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang