3577
Sök

Vill ha synpunkter på mitt stereo bygge i silveradon

498 Inlägg
19 februari 2008
Trådstartare
På fredag så sätter dom igång att slipa bilen för att göra den redo för lack.

Om det går som jag vill så påbörjas stereo bygget efter den är klar på lack. Det blir GAS prylar...2st GAS 12" bas 123PRO mellan framstolarna (mittpanelen tas bort), 2st frontsystem GAS Alpha 62X allt detta kommer att drivas av ett GAS Silver C1 och ett GAS Silver C2, vilken huvudenhet det blir vet jag fortfarande inte.

Vill gärna veta om detta kan bli bra....jag kan inget om detta men kommer att ta hjälp av kunnigt folk men vill ändå gärna ha synpunkter och ideer.

RM-operatör
667 Inlägg
19 februari 2008
Det låter inte så tokigt.
Lite inspirerad av http://www.brl.se/images/textimages/Dodge_RAM_01.jpg måntro? smile

1 634 Inlägg
19 februari 2008
Känns lite löjligt att lägga så mycket krut på bilen och sedan sätta i budgetprylar. Om du nu ändå betalar för en installation så tycker jag absolut att du kan lägga lite till på iaf framsystem och basar.

Mvh Andreas

Numera Saab 9-5 Aero -00

137 Inlägg
19 februari 2008
håller med andreas varför sätta in budget prylar om nu bilen görs i ordning??
Nä satsa på något bättre!

Det finns inget som heter FÖR mycket bas......

498 Inlägg
20 februari 2008
Trådstartare
andreas_gbg_ skrev:
Känns lite löjligt att lägga så mycket krut på bilen och sedan sätta i budgetprylar. Om du nu ändå betalar för en installation så tycker jag absolut att du kan lägga lite till på iaf framsystem och basar.

Mvh Andreas

Kom gärna med förslag på vad jag ska använda, jag har fått ett avtal med BRL så prylarna ska komma därifrån.

Jag har dåligt "musiköra" så jag är mer en kille som gillar att ha prylar men det ska givetvis inte vara något skit. (Jag var och lyssnade på GAS produkterna idag och jag tyckte det lät bra)

Bilen kommer att vara med på utställningar i sommar så det är viktigt att det ser bra ut

tokfrans
982 Inlägg
20 februari 2008
monteras dessa produkter med rätt förutsättningar funkar dom ypperligt.. smile

1 634 Inlägg
20 februari 2008
Ja Rockford Power basarna spelar ju riktigt bra, men är lite utjtatat. På Elmia förra året kändes de väldigt överrepresenterade. Hellre JBL då, kanske infinity som framsystem och JBL basar, Rockford power slutsteg big_smile, fast det kanske hade vart roligare med samma märke på allt? Lägsta GAS-serien tycker jag absolut att du skall hoppa över.

Mvh Andreas

edit. Lägsta serien tycker jag man ALLTID skall hoppa över oavsett märke, om inte syftet endast är att byta ut trasiga orginalhögtalare, notera TRASIGA. wink
Senast redigerat av andreas_gbg_ (20 februari 2008)

Numera Saab 9-5 Aero -00

Sök