19 februari 2008
Trådstartare
Tja,
Köpte nyligen en 740 GL -88, första gången jag provkörde bilen så dog den. (tror att den har stått ett tag) Dagen efter gick den när jag kom och skulle hämta den så jag trodde att felet var grejat. Nu, efter ett par dagar så är det samma skit igen. Bilen är lättstarad, går bra ett tag sen bara tvärdör den. Sterion och lysena fortsätter att gå men motorn stendör bara hur som hellst, går heller inte att starta på ett tag. Sen om du provar en 20-30 min senare så går den. Det har inte att göra med hur lång tid man åker eller nått, ibland kan det vara 10 min ibland 2-3 timmar. Har kikat på soppapumpsrelät och det är helt.
Grejer som jag borde kolla:
- Vatten i tanken
- Soppa pumparna
- Fördelarna? (fukt eller nått sånt)
Sen kan jag inte komma på något mera. Ska börja med att hälla i ett par liter Etanol i tanken och se om det hjälper, annars blir det till att greja pumparna om ingen annan kan komma på en billigare och snabbare lösning.
(Soppapumpsrelät byter jag nog endå, billigt och försäkerhetens skull)
Lika bra att säga att ibland när man ska starta bilen för första gången på morgonen så går det inte heller, sen om man provar igen på lunchen så går den som vanligt..
Tack för svar!
135
├┼┼
24 R