5494
Sök

Saab 9-5 2,3 T Problem -98

Lindahls Gräv AB
716 Inlägg
23 februari 2008
Trådstartare
Tjena,, bror min fick lite problem med bilen idag, vid en omkörning petade han ner till 4:e växeln och gasade, och det blev bara ett rökmoln bakom honom, jag var själv ute och provade bilen innan, så när man gasar och turbon kommer igång och man växlar och sedan gasar igen så ryker det till som fan,, när jag gasade sista gången på 2:an så lät det konstigt från motorn, gissar på turbon,, avgaserna luktade skit med:P.. vad tror ni det är för fel? röken är inte blå tror jag inte iaf, verkar mer svart, då det var nu ikväll och det var mörkt,, några tips?

128 Inlägg
24 februari 2008
Hehe de är turbon som har rasat !! Hände samma sak på min 9-5 för ca 3 månader sen ..
De är bara att byta den ,,gör de själv om du kan ,, du kommer spara tusen lappar på de ..
Ja bytte på min de va inte så svårt !
Mvh CrazyBone

Fakta om Bilar
Förekommer endast i färgerna snorgrönt,grisrosa samt jungfruvit.
Världens största försäljare av bilar är överraskande varken GM, Ford eller Lada, utan en skygg herre från Trosa vid namn Ahlgren.

Lindahls Gräv AB
716 Inlägg
24 februari 2008
Trådstartare
CrazyBone skrev:
Hehe de är turbon som har rasat !! Hände samma sak på min 9-5 för ca 3 månader sen ..
De är bara att byta den ,,gör de själv om du kan ,, du kommer spara tusen lappar på de ..
Ja bytte på min de va inte så svårt !
Mvh CrazyBone

Okej okej,, ja jag byter den åt honom, då han har tummen mitt i handen:P

5 710 Inlägg
25 februari 2008
Det är troligt att de är turbon men innan du går o köper en ny bör du kolla upp den gamla.
Och behöver jag säga att du inte skall köra bilen?
Har t.ex turbinaxeln gått av trycker motorn ur sig oljan på någon minut och med otur skär hela spisen....

MVH Jonas
..............

1 498 Inlägg
25 februari 2008
Bör kanske plocka ner sumpen och kolla så inte silen är igenkoxad också.

Sök