5071
Sök

problem med vattentempmätarn..

287 Inlägg
27 februari 2008
Trådstartare
tjenare.. idag så körde jag ut bilen ifrån garaget för skulle damma av den (har rostlagat, spacklat och slipat så den hade fullt med slipdamm på den) så iaf sen när jag skulle köra in den igen så startade jag den och skulle presic lägga i baken och då ser jag att vattentempmätarna hoppade fram och tillbaka sen så dog den helt (visarn eller vad man ska säga låg bakom det röda alltså åt höger, så den låg inte som den brukar göra när man stänger av den utan den låg bakom det röda fältet) om ni fattar vad jag menar.. så iaf, så började jag backa in den, och sen så när jag stog i garaget så stod den som vanligt..:S va kan det vara för fel.. trodde först att när den dog helt att det kanske var nån säkring som hade sagt upp sej men sen så när den ställde sej som vanligt igen så sket jag i att kolla säkringarna eftersom den verkade funka:S

men aja vad kan den ha fått för ryck?
Mvh kim

volvo ska de va :)

945 Inlägg
27 februari 2008
som vanligt...vad är det för bil?

blinka blått om du vill rejsa!

287 Inlägg
27 februari 2008
Trådstartare
bmw 318i e30 87års...

287 Inlägg
27 februari 2008
Trådstartare
varför blir det så då?

143 Inlägg
27 februari 2008
Hej!     Det finns ju en vattentempgivare nånstans, troligen nära termostaten. Till den går en ensam kabel.
Om visarinstrumentet slår i botten, så borde det vara kortslutning mot gods av och till. Kolla så att inte denna kabel ligger mot gods nånstans. (med avskavd isolering).

287 Inlägg
27 februari 2008
Trådstartare
okej, ska kika lite imon:) tack för svaret:)

945 Inlägg
27 februari 2008
ja antingen d eller givaren i sig som  har gett med sig.
Min polare hade det problemet på sin RS, tempmätaren åkte upp och ner, trasig givare.

blinka blått om du vill rejsa!

287 Inlägg
27 februari 2008
Trådstartare
okej sad

Sök