3892
Sök

Skärmblinkis dragning?

3 650 Inlägg
27 februari 2008
Trådstartare
#1
hej!

mina skärmblinkers på 740:in funkar inte. Undrar om man kan skarva på kablar från frontblinkisarna till skärmarna?

Hur ska jag dra sladdarna, skarva, jord osv

Tacksam för hjälp då bilen ska besiktas snart
Senast redigerat av Kesler (27 februari 2008)


* Klåpare
1 718 Inlägg
27 februari 2008
#2
Lamporna är hela? wink Börja med att testa + & - i lampsocklarna till skärmblinkersen. Är det ingen kontakt i jord så är det bara att grena på en ny jordkabel till karossen. Kommer det ingen ström (och alla säkringar är hela) så är det väl bara att knipsa pluskabeln till skärmblinkersen och skarva på en ny kabel som går till plus på frontblinkersen.

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

3 650 Inlägg
27 februari 2008
Trådstartare
#3
Okej, nu kommer jag inte riktigt ihåg, men tror att lamporna är hela. var går sladdarna från skärmen, går det att följa upp dem från motorrummet, eller måste man plocka av skärmarna?


Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
27 februari 2008
#4
hmm, har nått svagt minne att dom mynnar ut innuti kupen på bilen...

men ifall det nu visar sig att du måste dra nya kablar kan du ju självklart vara lat och dra dom mellan skärmen och innerskärmen... då slipper du ju riva allt, (som visserligen inte är överdrivet jobbigt)
Senast redigerat av Xoff (27 februari 2008)


Kungen i Lerbäckshult
718 Inlägg
27 februari 2008
#5
Plocka bort panelarna nera vid fötterna inne i kupen så kommer kablarna in där!!

3 650 Inlägg
27 februari 2008
Trådstartare
#6
Xoff skrev:
hmm, har nått svagt minne att dom mynnar ut innuti kupen på bilen...

men ifall det nu visar sig att du måste dra nya kablar kan du ju självklart vara lat och dra dom mellan skärmen och innerskärmen... då slipper du ju riva allt, (som visserligen inte är överdrivet jobbigt)

ok, jo var ute nyss å kollade å såg att kablarna gick in under torpedplåten :S Nä riva pallar jag inte göra, får la plocka loss skärmen å dra den vägen:P va är det mer som ska lossar på skärmen förutom bultarna på översidan?



Sök