2858
Sök

Efterlysning! Audi A4 med Sportavgassystem.

Quattro Is The Shit!
441 Inlägg
22 februari 2006
Trådstartare
Hej jag efterlyser någon med en Audi A4 1,8T som har ett 2,5" Sportsystem efter kat.
Hade tänkt att köpa ett inom de närmaste dagarna. Vill bara höra hur de låter innan jag köper de. Pendlar mycke så jag vill inte att de ska låta allt för mycke inne i bilen när man kör lungt! wink
Så om de finns någon i GBG området som har lust att bjuda på en provlyssning hade jag varit väldigt tacksam!

Ha de gött! / Patric
Senast redigerat av Turbo_A4 (22 februari 2006)

"If It Got Tits Or Wheels It Will Get You In Trouble..."
fastOne.se
Hi-Tuning.com

Kart & Mätningstekniker
701 Inlägg
22 februari 2006
Hade ett BSR på min A4 -96 dvs ett 2.5” system halvsatts efter katten. Vist det blev lite mer ljud när man drog på. Det märktes för visso inte inne i bilen så mycket. Den enda anledningen till att jag bytte till 2,5” system vara att jag skulle ha spojlerpacket och där av ville ha lite roligare slut rör.

Quattro Is The Shit!
441 Inlägg
22 februari 2006
Trådstartare
Okej! De låter ju positivt, givetvis kommer det att låta en hel del när man drar på, bara de inte brötar som F_N när man ligger på motorvägen och susar fram i 120Km/h. Anledningen till att jag ska byta är för att den snart ska chipas. Måste få bort värmen från turbon! wink Sen bidrar de till en hel del effekt också. tongue

fastOne.se
Hi-Tuning.com

Kart & Mätningstekniker
701 Inlägg
22 februari 2006
Ja om det är mycket effekt vill jag inte hålla med om. Tittar man på BSR´s hemsida så ger systemet 4hk inte så mycket med tanke på vad det kostar i förhållande till vad chipet kostar. Min vrålade inte så farligt då man drog på. Märkte knappt att det var på i förhållande till original. Ganska på tufft med tanke på att man kan ladda för fullt men ändå hörs man knappt.

Satans Kung
467 Inlägg
22 februari 2006
Att byta till 2,5 tums gör ingen större skillnad.
Måste byta katten för att du ska få bort värme..
Det är katten som stoppar flödet..När du har gjort det så kommer turbon att varva för mycket så då går nog den sönder också..

Det gör inte så stor skillnad att ha kvar org efter kat..Mest utseende
Men vad vet jag som kör VAG

13,5 på Action Meet!!
LT-RACING http://www.ltracing.se

Brum säger bilen.
394 Inlägg
22 februari 2006
Turbo_A4 skrev:
Hej jag efterlyser någon med en Audi A4 1,8T som har ett 2,5" Sportsystem efter kat.
Hade tänkt att köpa ett inom de närmaste dagarna. Vill bara höra hur de låter innan jag köper de. Pendlar mycke så jag vill inte att de ska låta allt för mycke inne i bilen när man kör lungt! wink
Så om de finns någon i GBG området som har lust att bjuda på en provlyssning hade jag varit väldigt tacksam!

Ha de gött! / Patric

har ett bsr 2,5 på min a3a 1.8t.. det låter inte så jätte mycke men helt klart mer än orginal..  men om man varvar up till ca 3-3500 så bröllar det gannska duktigt..

Livet börjar vid 1bar! Och 15 Volt :)

Quattro Is The Shit!
441 Inlägg
23 februari 2006
Trådstartare
Tack för alla svaren. De verkar som att jag åker och köper ett någon dag. wink

fastOne.se
Hi-Tuning.com

Sök