4799
Sök

vad för old school styling är "inne"?

782 Inlägg
28 februari 2008
Trådstartare
funderar på ett nytt projekt med lite old school stuk och man märker ju att vissa grejer kommer tillbaka som flake m.m
Nu undrar jag vad som är någorlunda accepterat som matt svart, pinstripe, flake lack, candy, zebra/leopard inredning, white walls (vita däcksidor), flames, fartränder (cobra el viper ränder) m.m

* Klåpare
1 718 Inlägg
28 februari 2008
Personligen tycker jag att en seriöst stylad bil efter gamla mått är riktigt läcker! Men man ska inte blanda gammalt och nytt så att det blir osmakligt. Vart tog "raqggartrappan" vägen förresten?

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

huh?
10 427 Inlägg
28 februari 2008
Stripes, tycker jag är fränt smile Svarta stripes på ljus lack osv.

Skulle gärna vilja se en nyare bil med "raggartrappa"/bakrutejalusi tongue

Meister
6 763 Inlägg
28 februari 2008
Alltde du har räknat upp förutom zebra/leopard inredning är väll igentligen inne nu.  Men de beror ju på vad man håller på med för bilar. På japsare funkar de  kanske inte men alla äldre bilar funkar allt de andra kanon på big_smile

945 Inlägg
28 februari 2008
det du har listat som old school är från ganska så många olika årtionden.
Ska man göra ett old school bygge så tycker iaf jag att man ska hålla sig till samma årtionde med dom förädringar man gör.
Om du känner för det så kan du kolla bilderna på min mustang, så ser du ett typiskt 70-tals styling koncept.
Bilen är från -68, vingen är från en 70:a mach 1, fälgarna är chryslers Rally fälgar i stål från -70.

80-talet vart det ju bara candylacker och chrom, skit fult tycker jag personligen.
jag gillar inte när bilar blir för mycket "show room"...och folk som äger trailer Queens tycker jag bara e dumma i huvudet.
Bilar ska vara snygga,snabba och körbara.

blinka blått om du vill rejsa!

Sök