5053
Sök

vibrerande skoda felicia

257 Inlägg
29 februari 2008
Trådstartare
Hej. jag körde nyss morsansskoda felicia 01 (tror jag) från stockholm. första gången sen hon satte på vinterdäcken. upptäckte dock att det felet som jag trodde berodde på sommardäckenkvarstod. nämligen att när man ligger runt 120 så kommer det ettvibrerande ljud. låter som en vibrator i en mobiltelefon ungefär. det skerpå ett intervall av 2 sekunder. en sekund vibrerande och en sekund tyst. trodde hjulinställning först men kom på attdet borde kännas någon vibration och antagligen vid andra hastigheter än 100-140 km/h. så då tänkte jag att detkanske är nåt med sommardäcken föär jag haringet minne av det från förra vintern. men nu så körde jag den som sagt med vinterdäck och upptäckte att feletkvarstod. har ingen aning om vad det kan vara då bilen är helt vibrationsfri men det låter som om det skulle vibrera somfan från framvagnen nånstans.

En katt ska man ha i knät och inte under bilen.

257 Inlägg
29 februari 2008
Trådstartare
Absolut ingen som kommer på vad det kan vara för fel? ska nämligen göra en vanlig service åt henne snart och tänkte att jag kunde åtgärda det där också. om det nu är farligt dvs tongue
snälla svara nån smile

fälg fantast
1 086 Inlägg
29 februari 2008
min golf vibrerade en gång , men då var det att höger bak däck ,jag hadde inte skruvat åt ordentligt, dom var lösa ahahhaa

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71

257 Inlägg
29 februari 2008
Trådstartare
Lowenhart skrev:
min golf vibrerade en gång , men då var det att höger bak däck ,jag hadde inte skruvat åt ordentligt, dom var lösa ahahhaa

jo det har man råkat utför så det var det första jag kollade. kändes dock inte likadant då det inte känns i skodan utan bara låter som om det vibrerar. kollat servopumpen och allt. allt verkar stämma. jag blir inte klok på den. den är för nu tongue

550 Inlägg
29 februari 2008
Kolla så att där inte är glapp i en inre drivknut.

410 Inlägg
29 februari 2008
kan vara något hjullager och då är det bra att byta snabbastmöjligt försök att lyssna var det kommer ifrån bänka nån i baksätet och dra upp till rätt hastighet o be dom lyssna så vet du iallafall på ett ungefär var det kommer från.

Sök