Scooter är lam, stinker plagiat lång väg!!

ryttersson
27 februari 2008 · 454 Inlägg

Scooter är bra som fan ...tänk alla bra låtar dom gjort genom tiderna...Lama är dom verkligen inte

vitvolvo
27 februari 2008 · 3 Inlägg

scooter o headhunterz tycker jag är som natt och dag..och dom som lyssnar på headhunterz lyssnar antagligen inte på scooters skräp..så låt skiten flöda

sunt kåt, glad och otacksam
27 februari 2008 · 132 Inlägg

Lindberg88 skrev:
95% av alla scooters låtar är "stulna" ifrån andra artister

Ja precis. Det är mängder av samples och hela låtar dom har tagit och gjort om.
Allt är förmodligen väldigt lagligt då det blir ett herrans liv om artister snor från varandra.

Jag har lyssnat på Scooter sen innan dom blev Scooter och jag kan ju säga att dom bara blir bättre och bättre smile

Den modige svensken knyter näven i fickan och betalar snällt!
Varför köper man en högerstyd bil av en modell som finns som vänsterstyrd?
www.draminbil.nu
eriksson87
28 februari 2008 · 590 Inlägg

jämför scooter - maria, mot marshall masters - i like it loud.smile där är exakt samma slinga typ?

Gulmun * Klåpare
28 februari 2008 · 1 718 Inlägg

eriksson87 skrev:
jämför scooter - maria, mot marshall masters - i like it loud.smile där är exakt samma slinga typ?

Japp, det är samma melodi. Men det är ju inte första gången Scooter lever på andras ideér... Men det roligaste plagiatet måste ju vara det som BassHunter råkade ut för med Botlåten!

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.
Moser .-ϻΘϨƎЯ
28 februari 2008 · 1 313 Inlägg

eriksson87 skrev:
jämför scooter - maria, mot marshall masters - i like it loud.smile där är exakt samma slinga typ?

de kanske för att de är exakt samma låt i olika tappnig? wink

BTW, marshall masters är bra att lufta spraklådan med cool

"Hellre en kråka i näsan, än en skata i sängen"
FLindgren
28 februari 2008 · 5 089 Inlägg

eriksson87 skrev:
jämför scooter - maria, mot marshall masters - i like it loud.smile där är exakt samma slinga typ?

det kan inte vara så att marc acardipane som är med i scooters maria som sjunger är samma person som marshall masters, samma röst iaf..

\Lindgren
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Xoff Volvo tönt... =)
28 februari 2008 · 2 344 Inlägg

men lol, behöver ju inte vara stöld, kan ju vara en cover ockxå? scooter är ju till 50% ett cover band...

Volvo V70 T5 "Ajoli - Den odödliga" (1997)
FireTraXX DFFL
28 februari 2008 · 9 020 Inlägg

Vill du ha plagiat så ska du lyssna på bazzheadz feat. jason -now youre gone och sen på basshunter - now your gone.
Den förstnämnda kom i slutet av 2006, den sistnämnda är "ny".

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Phaetoon
28 februari 2008 · 8 156 Inlägg

Jag hoppas att dom betalar royalities till varandra?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Bill_Bull Truck/Bil mekaniker
28 februari 2008 · 159 Inlägg

Läste ngn stans att "scooter" är  född i england men flyttade till tyskland  vet ej om de e sant  men kan ju säga att scooters "versioner" är bättre än andras mer drag i hans musik Mvh Bill

Subaru Legacy GT SPEC-B "WR LIMITED" (2004)
eriksson87
29 februari 2008 · 590 Inlägg

FLindgren skrev:

eriksson87 skrev:
jämför scooter - maria, mot marshall masters - i like it loud.smile där är exakt samma slinga typ?

det kan inte vara så att marc acardipane som är med i scooters maria som sjunger är samma person som marshall masters, samma röst iaf..

smile Det har jag inte tänkt på? första som dök upp var att det var exakt samma "melodi".

brillmongo
29 februari 2008 · 874 Inlägg

Nädå Scooter e tysk såvitt jag vet, har en del av Scooters egna Tyska musik på datorn och där snackar vi bra slingor (om man gillar trance/hardtrance)
Det vi patetiska Svenskar får höra av honom är den vanliga mainstream musiken, som sällan är bra. Varför? Jo, för att till skillnad från resten av europa är vi Svenskar lite efter när det gäller sån musik, det finns helt enkelt ingen marknad här. Så det så

- I came to wreck everything and ruin your life …. God sent me -
- www.gbrt.se -
- TRANCE4LIFE-
Audi A4 2.8 V6 quattro "bea II" (1997)
Smajly
29 februari 2008 · 3 059 Inlägg

Bäst blir de ändå när man kör låtarna på samma gång..

anvandare_12345
29 februari 2008 · 654 Inlägg

Smajly skrev:
Bäst blir de ändå när man kör låtarna på samma gång..

big_smile

Deathcore Master
29 februari 2008 · 179 Inlägg

men shiet, det är ju techno, det är en simpel slinga som går runt 60 gånger på en låt. Och med tanke på hur många 100 000tals det finns som försöker göra techno så är ju chansen rätt stor att samma slinga dyker upp igen..

i princip låter det mesta likadant, nyskapandet inom technon är ju inte så stort.. till skillnad mot hardcoren och stilar åt det hållet..

på tal om samplare...

http://www.youtube.com/watch?v=MJPdVVOmbz4

Senast redigerat av Deathcore (29 februari 2008)

aigloow
29 februari 2008 · 537 Inlägg

scooter är inte en person, det är en trio. Som många andra redan skrivit så är det väl ingen nyhet att dom samplar osv från andra låtar. har b.l.a "snott" big big world med emilia på senaste albumet. tror nog dom betalar eller iaf frågar innan dom "snor"

Vad är DJ bobo`s låt somebody dance with me får låt igentligen? 

cool

LOSING is not an option... BIG TOYS R 4 BIG BOYS.
Volkswagen polo "Jolly Roger-Dead men do no tail" (1985)
Saab 9-5 "Think Green" (2000)
Mazda 626 coupé 2,0 fe3 turbo "Back to normal." (1988)
lingua
29 februari 2008 · 2 271 Inlägg

Tacka vet jag gammal hederlig trance, techno, ambient, proggresivt, goa, psytrance al'a -90 tal!
Scooter, basshunter? hits for kids enligt mig!
Saknar Docklands, brytfesterna, skogs festerna när det fortfarande fanns en scen i sverige för elektronisk musik. Och tro mig, ingen av dessa artister i den här tråden fick ens nämnas! Tuggummi-techno.mad

Saab 9000 Talladega "T5.5 Kortmotor" (1988)
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
29 februari 2008 · 6 170 Inlägg

lingua skrev:
Tacka vet jag gammal hederlig trance, techno, ambient, proggresivt, goa, psytrance al'a -90 tal!
Scooter, basshunter? hits for kids enligt mig!
Saknar Docklands, brytfesterna, skogs festerna när det fortfarande fanns en scen i sverige för elektronisk musik. Och tro mig, ingen av dessa artister i den här tråden fick ens nämnas! Tuggummi-techno.mad

Men jag gillar ju tuggummi.

Och jag gillar ju techno.

Så då måste jag ju även gilla tuggummi-techno ??  cool

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang