3048
Sök

240 som har gnista och bensin men vill inte tända

1 Inlägg
5 februari 2008
Trådstartare
Hej alla. Jag har en volvo 240 års mod 83 med förgasar motor, stromberg förgasare. Motorn är en B23a och har gått 18000 mil.
För nån vecka sedan pajjade generatorn och detta leder till att batteriet töms sakta då bilen är avstängd.
och bilen funkar bra, (förutom generatorn då) jag parkerar den ute i massa minus i väntan på att ja ska byta generator.
Bateriet laddas iaf ur i och med att jag inte tog bort någon av poolerna och då jag ska starta den nästa gång så gör jag det med starthjälp. Den startar direkt men dör efter ca 15 sek.
Sen dess startar den inte, inte på stargas heller. Står i varmgarage.
Det är gnista på tändstiften och de är nybytta. Förgasaren får bränsle men den vill inte tända. Startmotorn går för fullt och jag har laddat bateriet som är nytt och det är bra kräm i de. Jag har läst här på forumet om att det kan vara kamremen som har hoppat fel. Är det ett tänkbart senarium?

Vore grymt tacksam för svar hare bra.

220 Inlägg
5 februari 2008
ta en titt på kamrämen, tar ju inte så många sec

248 Inlägg
5 februari 2008
kolla så han får in luft ordentligt, kan även vara så att du har fel tändstift, dom kanske har gnista i fria luften men inte i cylindern, det problemet hade jag på min gamla 244

299 Inlägg
1 mars 2008
Tänigen kan ju stå åt helvete?

//Andreas Johansson.
-->Volvo 940 LTT<--

Sök