4755
Sök

Vevhusvennt 850 turbo, vilken slang har vilken funktion, *bild*

Norrlänning
1 453 Inlägg
28 februari 2008
Trådstartare
http://www.garaget.org/gallery/archive/70447/267296_qprhc6.jpg

Tjena ! funderar på att fixa vevhusventen nu snart nångång.. har lite frågor bara, vilken slang har vilken funktion ? och vilken slang brukar man sätta vevhusfilter på ? ska inte ha de, men kan vara skoj att veta.. och nån som vet svårighetsgrader med att byta vevhusvent ? big_smile

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

Norrlänning
1 453 Inlägg
1 mars 2008
Trådstartare
Nån borde väl veta ? vart är alla 850 galningar ? wink

- Har du champagne?

8 297 Inlägg
1 mars 2008
Inte speciellt svårt att göra rent. Plocka av insuget, blås ur eller but slangarna. Ta loss den svarta burken och tvätta ur den med avfettning. Hå,let in i blocket (den med grönt x på) kan man skrapa dent in i blocket med en borr. Sätt tillbaks allting.

Norrlänning
1 453 Inlägg
1 mars 2008
Trådstartare
Marlboroman skrev:
Inte speciellt svårt att göra rent. Plocka av insuget, blås ur eller but slangarna. Ta loss den svarta burken och tvätta ur den med avfettning. Hå,let in i blocket (den med grönt x på) kan man skrapa dent in i blocket med en borr. Sätt tillbaks allting.

Aha okej, men är de inte piligt och svårt att bort allt som sitter på insuget.. men borde man inte byta ut slangarna pch boxen ist ?

- Har du champagne?

8 297 Inlägg
1 mars 2008
Lossa fuelrailen och ryck bort den, men va beredd med nån trasa för det komemr med stor säkerhet rinna lite bensin. Lossa spridarkontakterna, och kontakterna till icv och tps. Lossa gasvajern. Lossa slangarna som är kopplade till insuget. Ta bort de 2 bultarna på undersida som håller insuget. Lossa de undre bultarna till insuget och ta ur de övre helt.Håll undan fuelrailen och lirka bort insuget. Låter krångligare än det är.

Visst kan man byta ut slangar och burk om man vill det. Det är väl inte alltid ett krav, men det beror ju på hur dåliga slangarna är och hur igensatt burken är och hur villig man är att hålla så lå budget som möjligt.

Norrlänning
1 453 Inlägg
1 mars 2008
Trådstartare
aha okej, hur är de med klämmorna då? dom byter man alltid har ja för mig ? smile får testa de nån dag, hur många skruvar är de på insuget och hur satt dom ? ( är lite trög ja )

- Har du champagne?

8 297 Inlägg
1 mars 2008
Klämmorna som sitter på slangarna nu är bara att kasta efter att du lossat dem, och ersätt dem med normala slangklämmor istället. Hur bultarna sitter ser du ju på insugspackningen, och de underifrån är lätta att hitta. Den ena hålller fast röret till oljestickan under insget (känn efter röret bara) och den andra sitter i samma höjd fast lite längre in. Går ner 2 typ 10cm lång, en till var av dessa bukltar så det är lätt att känna sig fram.

Norrlänning
1 453 Inlägg
1 mars 2008
Trådstartare
okej.. du vet inte hur många nya klämmor de behövs elle ? smile

- Har du champagne?

8 297 Inlägg
1 mars 2008
5 har jag för mig, men storlekarna varierar lite.

Norrlänning
1 453 Inlägg
1 mars 2008
Trådstartare
Tack smile får fixa 5 då big_smile

- Har du champagne?

Sök